اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت:

اصلی‌ترین وظیفه کتابخانه‌ ترویج فرهنگ مطالعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: اصلی‌ترین وظیفه کتابخانه‌های عمومی ترویج فرهنگ مطالعه مفید است.

اصلی‌ترین وظیفه کتابخانه‌ ترویج فرهنگ مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قربانعلی مقبلی لحظاتی پیش در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان پاکدشت ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از مولفه‌های ذاتی هر مجموعه آگاه و پویا، هدفمند بودن آن است.

فرماندار شهرستان پاکدشت ضمن تشکر از حضور کتابداران و مسئولان فرهنگی، هفته کتاب را از بهترین هفته‌های تاریخ اجتماعی و فرهنگی کشور دانست و شکوفایی، توسعه و پیشرفت کشور را در گرو توجه به کتاب و کتابخوانی دانست.

مقبلی عنوان کرد: جایگاه کتاب در طول تاریخ، به عنوان حلقه اتصال تمدن‌ها بوده است، به همین خاطر هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و کتاب همچنان رقیب بلامنازع است. حتی ظهور اینترنت نیز نتوانسته است کتاب را منزوی کند؛ زیرا کتاب و اینترنت دارای تفاوت‌هایی هستند.

فرماندار شهرستان پاکدشت با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی دارای اهداف متعددی هستند، اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف کتابخانه‌های عمومی ترویج مطالعه مفید است و مطالعه مفید، آن نوع از مطالعه است که موجب پیدایی تغییر و تحول در دانش، گرایش و رفتار شخص مطالعه‌کننده در مسیر اهداف اسلام و انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، افزود: تجهیز و به روز شدن کتابخانه‌ها به کتب مختلف، با محتویات غنی علمی و ارزشی، در رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مقبلی تشویق جامعه به‌ویژه کودکان به مطالعه صحیح و کتابخوانی را، یکی از ابزارهای کارآمد در رشد و نهادینه کردن علم و فرهنگ در جامعه عنوان کرد و گفت: انس با کتاب، با محتویات غنی و سازنده فرهنگی، ارزشی و اسلامی از دوران کودکی می‌تواند در رشد فکری یک جامعه بسیار اثرگذار باشد.

فرماندار شهرستان پاکدشت با انتقاد از افرادی که بدون مطالعه و آگاهی به نقد فرهنگ، آداب و علم یک جامعه می‌پردازند، گفت: انتقادی سازنده خواهد بود که با مطالعه و در راستای شاخصه‌های توسعه و پیشرفت فرهنگ یک جامعه قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار برگزاری منظم جلسات، پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها، توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها، ارتقاء مطالعه مفید و توجه بیشتر به کتابخانه‌ها شد. 

سمیه نادری، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی، وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان و اقدامات انجام شده و برخی از مسائل و مشکلات موجود را مطرح کرد.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی احمد نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت، نادری مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی پاکدشت و جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران امور کتاب و کتابخوانی با فرماندار شهرستان پاکدشت دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول