اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خیّر مهریزی؛

بیست و سومین کتابخانه روستایی استان یزد در بهادران مهریز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به همت علی‌اکبر رحمت‌پور، خیر مهریزی و با هزینه 120 میلیون تومان، کتابخانه مهر در دهستان بهادران مهریز افتتاح شد.

بیست و سومین کتابخانه روستایی استان یزد در بهادران مهریز افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، کتابخانه مهر بهادران توسط خیّر مهریزی، علی‌اکبر رحمت‌پور در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و زیربنای 250 متر مربع در ساختمانی با دو سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، مخزن کتاب و امکانات و تجهیزاتی مناسب در مراسمی با حضور خیّر، مدیرکل کتابخانه‌های استان و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در مراسم افتتاح این کتابخانه ضمن قدردانی از خیّر و دست‌اندرکاران پیگیری احداث این کتابخانه اظهار داشت: مردم باید از احتکار کتاب در خانه‌های خود خودداری کنند و فرهنگ اهدای کتاب باید ترویج یابد تا همگی از این نعمت استفاده کنند.

محمدحسین پارساییان افزود: کتابخوانی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و اگر مردم به مطالعه کتاب‌های مفید عادت کنند و در شبانه‌روز خود را نیازمند کسب دانش و اطلاعات از طریق مطالعه کتاب‌های مفید بدانند، سطح کیفی، علمی و تحقیقات دینی جامعه ارتقا می‌یابد.

وی اظهار داشت: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید کودکان و نوجوانان را از سنین پایین به مطالعه تشویق و ترغیب کنیم.

پارسائیان عنوان کرد: کتابداران باید با اخلاق حسنه و نیکو با مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها برخورد کنند و همواره تلاش داشته باشند افراد بیشتری را جذب مطالعه و پژوهش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: کتاب وسیله‌ای است که خدمات ارزشمندی به جامعه علمی کشور می‌کند به همین دلیل با گسترش فرهنگ کتابخوانی سطح علمی جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، با افتتاح این کتابخانه که صد و بیست و یکمین کتابخانه روستایی و شهری استان یزد به شمار می‌رود، نزدیک به 4هزار نفر از اهالی بهادران به ویژه 400 نفر از دانش‌آموزان این دهستان از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/2464/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول