اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران:

«لشگر خوبان» دیده نشد / نویسندگان حوزه دفاع مقدس ناشناخته‎اند

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب «نورالدین پسر ایران» در مورد کتاب دیگرش به نام «لشگر خوبان» با ابراز تاسف از اینکه به این کتاب توجه زیادی نشده است، اضافه کرد: «لشگر خوبان» دیده نشد و به دلیل عدم حمایت رها شده باقی ماند.

«لشگر خوبان» دیده نشد / نویسندگان حوزه دفاع مقدس ناشناخته‎اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معصومه سپهری در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: کتاب نورالدین پسر ایران دومین کتاب وی است.

وی با اشاره به اینکه "نورالدین پسر ایران" رمان نیست، چون مهم‏ترین عنصر رمان در آن رعایت نشده است، خاطرنشان کرد: وی اتفاقی وارد فضای نویسندگی در زمینه دفاع مقدس شده است.

این نویسنده ارزشمند با بیان اینکه به دلیل روحیه‎ای که نوشتن از دوران دفاع مقدس در وی ایجاد کرده بر وی تاثیرات مثبتی داشته است، اضافه کرد: با روش درست و صرف وقت فراوان گوشه‎هایی از آن دوران و روح پاک و سازنده را به مردم منتقل کرده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به دور شدن از دوران دفاع مقدس بهترین و کامل‎ترین روش برای رفتن به آن دوران و آگاهی از آن، خواندن کتاب‎هایی چون "نورالدین پسر ایران" و "دا" است، ادامه داد: نویسندگان این‌گونه کتاب‎ها باید تلاش رزمندگان و زندگی آنها را در دوران جنگ به صورت کامل بنویسند.

سپهری با تاکید بر اینکه هفت بار کتاب "نورالدین پسر ایران" را بازنویسی کرده است، یادآور شد: پرداختن به جزئیات و رجوع به افراد مختلف از جمله ویژگی‎های نویسنده در این کتاب است.

وی شناخته نشدن نویسندگان و خاطره‎نویسان را مهم‎ترین مشکلات نویسندگان این حوزه دانست و تصریح کرد: نبود منابعی از دوران دفاع مقدس نیز امر نوشتن را در این زمینه‎ها مشکل می‎کند.

نویسنده کتاب "نورالدین پسر ایران" با تاکید بر اینکه برخی از مستندات از دوران دفاع مقدس در نهادهای خاصی است و دسترسی به آنها ممکن نیست، ادامه داد: عمده اسناد نیز در حالی که اهمیت زیادی داشته است، از بین رفته است.

وی همچنین در زمینه کتاب «لشگر خوبان» با ابراز تاسف از اینکه به این کتاب توجه زیادی نشده است، اضافه کرد: «لشگر خوبان» دیده نشد و به دلیل عدم حمایت رها شده باقی ماند.

انتهای پیام/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول