اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

جشن اهدای کتاب در 941 مدرسه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: به مناسبت هفته کتابخوانی جشن اهدای کتاب در مدارس قم برگزار می‌شود.

جشن اهدای کتاب در 941 مدرسه قم برگزار می‌شود

ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته کتابخوانی اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و ترویجی به منظور تشویق دانش‌آموزان به کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشن در تمام 941 مدرسه استان قم به صورت هماهنگ با سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: در این جشن دانش‌آموزان کتاب‌هایی را که در منزل دارند به کتابخانه مدرسه اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها به نام خود دانش‌آموزان در کتابخانه مدارس استفاده می‌شود ابراز داشت: این موضوع موجب می‌شود که دانش‌آموزان نسبت به کتاب‌های موجود در کتابخانه احساس مسئولیت پیدا کرده و ضمن استفاده از این کتاب‌ها در حفظ و نگهداری آنان بکوشند.

حمزه‌ای اضافه کرد: جشن اهدای کتاب در مدارس قم با هدف ترویج فرهنگ اهدای کتاب و توجه به کتابخانه‌ها از سنین کودکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس در هفته کتاب افزود: در این نمایشگاه‌ها دانش‌آموزان با جدیدترین کتاب‌های منتشر شده آشنا می‌شوند و امکان خرید این کتاب‌ها با تخفیف را خواهند داشت.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: این سرانه که 14 دقیقه در روز برای هر ایرانی محاسبه شده، در واقع رقم بسیار پائینی است که باید تمام متولیان فرهنگی در کشور را نگران کند.

وی با اشاره به لزوم ترویج مطالعه در میان دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: اقشاری که به نوعی با آینده کشور پیوند خورده‌اند باید در این برنامه‌های ترویجی در اولویت قرار بگیرند.

حمزه‌ای با اشاره به افزایش قیمت کتاب گفت: اینکه یک دانش‌آموز مجبور باشد برای مطالعه یک کتاب رقم قابل توجهی را بپردازد، یک عامل مهم بازدارنده برای ترویج کتابخوانی در مدارس است.

انتهای پیام/87006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول