اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد

اهدای 25 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 25 هزار نسخه کتاب در یک سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اهداء شده است.

اهدای 25 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فیروز عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب ویژه‌برنامه‌های متنوعی را به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌های این نهاد برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب افزود: تقدیر از اعضای فعال کتابخانه، خانواده اعضای فعال کتابخانه، خردسال‌ترین و مسن‌ترین عضو، رتبه‌های برتر کنکور عضو کتابخانه، بازنشستگان عضو و کتابداران فرهنگی از جمله برنامه‌های این هفته است.

فیروز تقدیر از مؤلفان و نویسندگان منطقه را از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در بزرگداشت هفته کتاب دانست و ادامه داد: در طول سال مسابقات متنوعی از سوی نهاد کتابخانه‌های استان ویژه علاقمندان طراحی و اجرا می‌شود که به برترین‌های این مسابقات جوایزی اهداء می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت‌های گسترده نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: برگزاری جلسات قصه‌خوانی و روخوانی کتاب با حضور اعضاء، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور منتقدان، برگزاری نشست ادبی در کانون ادبی کتابخانه مرکزی، برگزاری مسابقات مکتوب و مجازی در فضای سایبری، عضویت رایگان در هفته کتاب و برگزاری نمایشگاه آشنایی با تازه‌های کتاب از جمله برنامه‌های مهم این نهاد در طول سال است.

وی با اشاره به بزرگداشت هفته کتاب در شهرستان‌های استان اضافه کرد: ادارات شهرستانی با برگزاری جلسات تجلیل از اعضای فعال، کتابداران نمونه شهرستان، کتابخانه برتر و تجلیل از نویسندگان و مؤلفان برتر به گرامیداشت هفته کتاب می‌پردازند.

فیروز در مقایسه عملکرد نهاد کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی استان از 61 باب در سال 90 به 63 باب، افزایش اعضای کتابخانه‌ها از 56 هزار نفر به 66 هزار نفر و همچنین افزایش منابع از 799 هزار نسخه به 940 هزار نسخه نشان‌دهنده عملکرد مثبت این نهاد است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 46 باب کتابخانه مشارکتی در استان در حال فعالیت هستند که منابع مشارکتی آن‌ها 257 هزار نسخه بوده و با تعداد عضو مشارکتی 12 هزار نفر در امر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مشارکت دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به عضویت تمام کتابخانه‌های این استان در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای گفت: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نخستین شبکه کتاب‌محور در ایران است که از مرداد سال گذشته به آدرس www.booki.ir فعالیت خود را آغاز کرده و هدف از راه‌اندازی آن وجود فضای مجازی به منظور بحث و تبادل‌نظر در مورد کتب مختلف است و از امکانات این شبکه می‌توان به شرکت در مسابقات کتابخوانی، نقد کتاب‌ها، معرفی کتب به دیگران و شناسایی کتاب‌های برتر اشاره کرد.

فیروز با اشاره به برگزاری بیش از 150 مسابقه آنلاین طی یک‌سال گذشته اضافه کرد: از میان 812 هزار نفر شرکت‌کننده در مسابقات آنلاین، بیش از 53 هزار نفر از مردم علاقمند استان در این مسابقات شرکت کردند و در بخش مسابقات مکتوب بیش از 800 مسابقه برگزار شد که از میان 890 هزار نفر شرکت کننده در کل کشور 110 هزار نفر از آذربایجان‌غربی حضور یافتند.

وی برگزاری جلسات قصه‌گویی در مدارس را از روش‌های نوین نهاد کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و افزود: بیش از 300 جلسه قصه‌گویی در مدارس و 700 جلسه قصه‌گویی در کتابخانه‌های استان تشکیل شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان و اجرای طرح کتاب من که خرید کتاب به سفارش مخاطب است از جمله برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوده است.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول