اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سرپرست کتابخانه‌های عمومی ملایر:

ملایر 16 کتابخانه عمومی دارد / عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه

خبرگزاری فارس: ‌سرپرست کتابخانه‌های عمومی ملایر با بیان اینکه ملایر 16 کتابخانه عمومی دارد، گفت: 8 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

ملایر 16 کتابخانه عمومی دارد / عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه

سید مهدی آخشیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر دارای 16 کتابخانه عمومی در شهر و روستا است، اظهار داشت: از این تعداد پنج کتابخانه در سطح شهر ملایر و مابقی در شهر ازندریان، سامن، جوکار و روستاهای علی‌آباد دمق، حسین‌آباد شاملو، کهکدان، اسلام‌آباد، جوزان و روستای حسین‌آباد ناظم است.

وی در ادامه از وجود 130 هزار نسخه کتاب با 115 هزار عنوان، در کتابخانه‌های ملایر خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در‌ عناوین مختلف شامل روانشناسی، ادبیات، هنر، مذهبی و کودک و نوجوان هستند که در این میان کتاب‌های کودک و نوجوان سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی ملایر بیان داشت: همچنین تمام کتابخانه‌های عمومی شهر ملایر مجهز به نرم‌افزار، پیام مشرق و تحت وب است که قابلیت اتصال به شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور را دارد.

وی همچنین به اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه‌های عمومی ملایر اشاره کرد و افزود: در این طرح اعضای کتابخانه‌ها کتاب مورد نظر خود را که در کتابخانه موجود نیست سفارش داده و در اسرع وقت این کتاب تهیه و در قفسه کتابخانه قرار می‌گیرد.

آخشیک اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند و در این راستا برای تشویق بیشتر مردم به کتابخوانی در هفته کتاب نیز عضویت برای عموم در کتابخانه‌ها رایگان است.

 

*افزایش کتابخانه‌های مشارکتی در ملایر

وی از اتصال همه کتابخانه‌های ملایر به سیستم اینترنت خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی هر ماه با برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت آنلاین و مکتوب و اهدای جوایز به برندگان سهم بسزایی در ارتقای فرهنگ مطالعه در شهرستان دارند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی ملایر از افزایش کتابخانه‌های مشارکتی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: به زودی با کمک حوزه علمیه سامن، بخشداری زند و شهرداری زنگنه و رئیس آموزش و پرورش با اختصاص فضای مناسب، کتابخانه مشارکتی در شهر سامن، زنگنه و کتابخانه فرهنگیان ملایر ایجاد خواهد شد.

وی سرانه مطالعه مفید در ملایر را نزدیک به 18 دقیقه عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای بیشترین تعداد کتابخانه‌های عمومی در سطح استان همدان است.

آخشیک به طرح مصوب نیم درصد شهرداری‌ها به امور کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا شهرداری ملایر نسبت به پرداخت این نیم درصد اقدامات لازم را داشته و مبلغ 20 میلیون تومان به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب در ملایر اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن کتاب در سالن اداره ارشاد ملایر و تجلیل از اعضای نمونه کتابخانه‌ها و کتابداران شهرستان و برگزاری مراسم قصه‌گویی و کتابخوانی ویژه کودکان از اعم برنامه‌های هفته کتاب در ملایر است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی ملایر در ادامه از برگزاری عصر شعر با همکاری انجمن‌های ادبی شهرستان در هفته کتاب در ملایر خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در بیمارستان مهر با تخفیف ویژه نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در ملایر است.

وی از عضویت رایگان مردم شهرستان در هفته کتاب در همه کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد و افزود: اجرای طرح نذر و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در ملایر است.

انتهای پیام/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول