اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

امانت کتاب به شکل قفسه باز در اردبیل صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتاب در اردبیل به صورت قفسه باز و آزاد در اختیار کتابخوانان به صورت امانی قرار می‌گیرد.

امانت کتاب به شکل قفسه باز در اردبیل صورت می‌گیرد

صادق فرهمندامین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حالی که تعداد اعضای کتابخانه عمومی استان اردبیل 23 هزار و 395 نفر بود امروز این تعداد به 78 هزار و 602 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بسیار علاقمند هستیم تا تعداد کتابخوانان و همچنین متقاضیان مراجعه به کتابخانه و اعضا افزایش یابد، خاطرنشان کرد: نباید نگاه مطلقی به مسائل مختلف داشته باشیم بلکه بهتر است منصفانه و واقع‌بینانه این کار صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری در عرصه کتاب و کتابخوانی بیشتر بر روی کتابخوانی است و همان گونه که معظم له توصیه کردند قطعا کتابخوانی به فرهنگ عمومی در بین اقشار جامعه باید تبدیل شود.

فرهمندامین گفت: در این فراگیری باید خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند به طوری که کودکان و نوجوانان ما باید از همان دوران کودکی به خواندن کتاب و مطالعه عادت کنند و در این باب مشاوره‌ها در سنین مختلف نیز مورد توجه قرار گیرد تا متناسب با رشد کودکان کتاب‌های متناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

این مسئول از تمام رسانه‌ها و خبرنگاران خواست در ترویج این فرهنگ خواست حرکتی پیشرو داشته باشند و سعی کنند مطبوعات محلی ستونی ثابت را برای معرفی و نقد کتاب و انس بیشتر مردم با یار مهربان در نظر بگیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نهاد کتابخانه‌های عمومی را نهاد غیر‌دولتی و متعلق به همه مردم اعلام کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در این زمینه شایسته آن است که به حوزه کتاب و کتابخوانی نگاهی عمومی،‌ فرهنگی و فراگیر داشته باشیم.

تجلیل از خادمان کتاب 23 آبان در اردبیل

فرهمندامین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و آثار مکتوب همزمان با هفته کتاب در مجتمع فدک اردبیل خبر داد و افزود: 23 آبان در همایشی با شکوه در ساعت 10 صبح از کتابداران،‌ کتابخوانان نمونه، پیشکسوتان، خیرین و همچنین خبرنگاران و رسانه‌های برگزیده در حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این حرکت نمادین و سمبلیک را پاسداشت فعالان عرصه مکتوب و تلاشگران حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و ادامه داد:‌ امیدواریم در سایه این همایش‌ها ما در عرصه ورود خیرین به کتابخانه‌سازی به مانند مدرسه‌سازی موفق عمل کنیم تا خود آنها راغب باشند ساختمان و کتاب وقف کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به عضو‌گیری رایگان در این هفته اشاره کرد و اذعان داشت:‌ در تلاش هستیم تا این عضو‌گیری به صورت رایگان در هفته کتاب صورت گیرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول