اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره ارشاد کرج خبر داد

تجهیز تاکسی‌های درون شهری به کتابخانه‌های سیار

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج از تجهیز تاکسی‌های درون شهری این شهرستان به کتابخانه‌های سیار خبر داد.

تجهیز تاکسی‌های درون شهری به کتابخانه‌های سیار

حسین زود‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی کشور متاسفانه سرانه کتابخوانی در ایران مطلوب نیست و تا رسیدن به استانداردها فاصله زیادی داریم.

وی افزود‌: به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد شرایط مطلوب، مردم را تشویق به مطالعه کرد.

* دلایل عدم توسعه کتابخوانی در کشور

قائم مقام اداره ارشاد شهرستان کرج  در پاسخ به این پرسش که دلایلی عدم استقبال مردم از خرید و مطالعه کتاب چیست؟ گفت: این امر دلایل مختلف و متعددی دارد از جمله وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، کمبود کتاب خوب و مفید، عدم توزیع مناسب کتاب، عدم فرهنگ‌سازی در این حوزه و بالاخره نبود شرایط مطلوب همگی در عدم استقبال مردم از کتاب موثر و تاثیرگذار هستند.

زودبین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اداره ارشاد کرج چه برنامه‌هایی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان دارد؟ گفت: همه امور در اختیار اداره ارشاد نیست و برای توسعه کتابخوانی باید عزم ملی داشته باشیم و نهادهای مرتبط به کمک هم آمده و برنامه‌های مناسبی را طراحی و اجرا کنند.

وی افزود: بخشی از این برنامه‌ها با هدف تسریع در توزیع کتاب میان مردم انجام می‌شود، مانند طرح تجهیز تاکسی‌های شهرستان کرج به کتابخانه‌های سیار.

قائم مقام اداره ارشاد کرج ادامه داد:‌ بر اساس این طرح که در هفته کتاب سال جاری آغاز می‌شود، تاکسی‌های فعال درون شهری کرج تجهیز به کتاب می‌شوند.

زودبین در پایان گفت: در فاز نخست 120 تاکسی دارای کتابخانه سیار خواهند بود و در تلاش هستیم با تداوم اجرای طرح فوق به زودی همه تاکسی‌های کرج در قالب این طرح مجهز به کتابخانه شوند.

انتهای پیام/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول