اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات شهرستان ابهر خبر داد

جمع‌آوری 3.2 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: مسئول زکات شهرستان ابهر گفت: تا کنون 3 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات در شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 3.2 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر

حجت‌الاسلام علی محرم‌خانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان بر اهمیت و ضرورت پرداخت زکات از سوی مردم در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات در جامعه افزود: یکی از اهدافی که در راستای پرداخت زکات در جامعه معین شده است، تامین عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از جامعه است.

مسئول زکات شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به امور محرومان در رأس اجرای طرح پرداخت زکات قرار دارد، به تشریح و تبیین آداب پرداخت زکات در جامعه اسلامی پرداخت.

وی افزود: پرداخت زکات ضمن تقویت بنیه دینی اقشار محروم جامعه، در تعمیق باورهای دینی در بین پرداخت‌کنندگان زکات نیز تاثیر مثبتی دارد.

حجت‌الاسلام محرم‌خانی همچنین با اشاره به اینکه کمک‌رسانی به مردم در امور دینی از نتایج پرداخت زکات است، اضافه کرد: احداث پروژه‌های عام‌المنفعه و کمک به آبادی مناطق محروم نیز از دیگر نتایج پرداخت زکات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تشکیل شورای زکات در شهرستان ابهر و اقدامات انجام شده در قالب این شورا افزود: تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات در شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است.

مسئول زکات شهرستان ابهر با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات بسیاری در قالب شورای زکات انجام شده است، اضافه کرد: برگزاری مستمر و مکرر جلسات شورای زکات از اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی در ادامه با تقدیر از حضور و همکاری مردم در اجرای طرح‌های مشارکتی مختلف کمیته امداد از آنها خواست در مناسبت‌های آتی از جمله شرکت در طرح‌های احسان حسینی، احسان زائر و همچنین طرح حج فقرا نیز همکاری لازم را با امدادگران شهرستان ابهر داشته باشند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول