اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی:

900 روحانی مسئول احیای زکات در آذربایجان‌غربی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از 900 روحانی و عالم در آذربایجان‌غربی مسئول تبلیغ احیای زکات هستند.

900 روحانی مسئول احیای زکات در آذربایجان‌غربی هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین جابر شوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه به علت در اولویت‌بودن افراد نیازمند در استان امسال احداث پروژه‌های عام‌المنفعه از محل زکات جمع‌آوری شده کاهش یافته است،‌‌ اظهار داشت: در راستای احیای زکات در استان طرح‌هایی از قبیل ظرفیت‌سنجی بالقوه زکات در استان، تشکیل ستاد زکات تبلیغات روستایی، طرح شجره طیبه، و طرح نذورات و قربانی در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته نیروهای امدادی ستاد زکات با همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ظرفیت زکات استان را 22 میلیارد تومان برای محصولاتی مانند گندم، جو، کشمش و دام‌های عشایر بود، اعلام کردند که تنها سه میلیارد تومان زکات در سراسر استان جمع‌آوری شده بود و امسال نیز بالای هفت میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد.

شوقی با بیان اینکه با جمع‌آوری این مقدار زکات فاصله طبقاتی در استان بسیار کم می‌شد، گفت: در فصل رویش بیش از 45 درصد محصولات از قبیل گندم و جو به وسیله سیل و تگرگ از بین رفت.

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی اطلاع‌رسانی و تبلیغات را در امر جمع‌آوری زکات مهم عنوان کرد و گفت: تشکیل ستاد زکات تبلیغات روستایی مانند اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد، طرح مسجدمحوری با حضور علما و روحانیون یکی از اقدامات مفید ستاد احیای زکات در روستاها است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار در استان زکات مستحبی برای برخی محصولات نیز در قالب طرح شجره طیبه اجرا شد، گفت: با وجودی که زکات میوه واجب نیست، اما تعدادی از باغداران استان در پرداخت زکات میوه درختان خود از قبیل سیب و انگور و یا میوه‌های دیگر پیش‌قدم شدند و امسال بیش از 100 هزار کیلو سیب درختی به خانواده‌های نیازمند در استان داده شد.

شوقی همچنین با اشاره به نزدیکی عید قربان گفت: مؤمنانی که نذور و یا قربانی دارند آنها را در میان خانواده‌های نیازمند پخش کنند و همچنین در این روز اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز برای جمع‌آوری نذور در محل‌های ذبح حضور دارند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول