اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی:

امسال 70 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شده است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 70 میلیارد ریال زکات در طول هفت ماهه نخست سال جاری در سطح آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شده است.

امسال 70 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جابر شوقی ظهر امروز پیش از آغاز خطبه‌ها در جمع نمازگزاران، زکات را از جمله فرائض مهم در اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 30 آیه در قرآن در ارتباط با زکات وجود دارد که بیشترین آیات و احادیث بعد از نماز درباره‌ زکات است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه ما فریضه زکات در میان اقشار مختلف مردم جا نیفتاده است، افزود: زکات فاصله طبقاتی را کم می‌کند و افزایش فاصله طبقاتی در جامعه به علت امتناع از پرداخت زکات توسط ثروتمندان است.

شوقی ادامه داد: زکات نه تنها اموال انسان را کم نمی‌کند بلکه هزاران آثار و برکات آن در روایت‌های مختلف بیان شده است.

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف در استان در سال 1383 در استان و با جمع‌آوری بیش از 180 میلیون ریال راه‌اندازی شد، گفت: همچنین در دو هزار و 852 روستا در سطح استان نیز محلی برای این منظور احداث شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که بیش از 10 میلیارد ریال آن برای فقرا و ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مصرف شد و بقیه صرف هزینه‌های عام‌المنفعه در استان شد.

شوقی مصارف عام‌المنفعه زکات را 182 پروژه در استان عنوان کرد و گفت: ساخت مسجد، حسینیه، مجتمع فرهنگی و خانه عالم از جمله مصارف عام‌المنفعه است.

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال بیش از 70 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است، ابراز داشت: با احتساب زکات کشمش که در نیمه دوم سال جاری ایجاد می‌شود، زکات امسال بیش از 100 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: بیش از 40 درصد از زکات جمع‌آوری شده در طول سال جاری برای بهبود معیشت فقرا، تهیه مسکن، جهیزیه و سایر نیازهای اولیه نیازمندان مصرف شده است. 

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول