اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

همدان رتبه دوم جمع‌آوری زکات را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: سال گذشته استان همدان رتبه دوم جمع‌آوری زکات را در کشور کسب کرد.

همدان رتبه دوم جمع‌آوری زکات را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی فضلی ظهر امروز در همایش بزرگ زکات و مسجدمحوری در همدان اظهار کرد: سیاست کلی کمیته امداد امام خمینی در راستای اهداف تعالی نظام جمهوری اسلامی با نام امام ‌خمینی و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم و انجام امور حمایتی محرومان و زدودن فقر، توانمندسازی محرومان و اعتمادسازی و جلب مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین پرداخت مستمری، ارائه بیمه خدمات درمانی، انجام فعالیت‌های عمرانی، پرداخت وام قرض‌الحسنه، توانمندسازی فکری و معنوی خانواده‌ها و حرفه‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی نیز از دیگر خدمات ارائه شده این اداره کل به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امام خمینی استان همدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 42 هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام‌ خمینی قرار دارند و 70 هزار نفر نیز به صورت موردی از خدمات کمیته امداد امام خمینی بهره‌مند هستند.

وی استان همدان را به دلیل دارا بودن سبقه تاریخی و ویژگی‌های برجسته در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارای سطح بالایی در زمینه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: در استان بیش از 300 هزار نفر خیر در برنامه‌های مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی حضور دارند.

فضلی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته با جمع‌آوری درآمدهای مردمی با رقم 235 میلیارد ریال جزء پنج استان برتر کشور محسوب شد و جمع‌آوری زکات نیز در سال 1384 به کمیته امداد امام‌ خمینی واگذار شد و در همان سال یک میلیارد و 180 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده استان در سال گذشته 57 میلیارد ریال بود و در سال گذشته نیز رتبه دوم کشوری را در جمع‌آوری زکات به خود اختصاص دادیم و در طی هفت سالی که کمیته امداد امام خمینی متولی جمع‌آوری زکات در کشور شد،887 پروژه از قبیل مسجد، حسینیه، مجتمع فرهنگی مذهبی، خانه عالم، جدول‌گذاری و ... در روستاها احداث شد که منجر به عمران و آبادانی روستاها شده است.

مدیرکل کمیته امام خمینی در پایان گفت: طرح مسجدمحوری با اهداف پویایی مساجد به عنوان کانون همه فعالیت‌های دینی و مردمی برای تعمیق باورهای دینی، تقویت جایگاه امام جماعت در مسجد و فعالیت‌های مسجد، ترویج و تقویت سنت‌های حسنه الهی و ترغیب ثروتمندان برای پرداخت دیون شرعی، اعانات و صدقات خود از طریق مسجد برای رفع حوائج نیازمندان حومه مسجد و ارتباط و تعامل هدفمند و معنادار تمام اقشار مردم با مسجد و امام جماعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول