اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی خبر داد

جمع‌آوری 8 میلیارد ریال زکات در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: تاکنون کشاورزان و دامداران استان 8 میلیارد و 795 میلیون ریال زکات مال خود را پرداخت کرده‌اند.

جمع‌آوری 8 میلیارد ریال زکات در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت محصولات تاکنون 8 میلیارد و 795 میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: از این مبلغ 30 درصد صرف امور فرهنگی، تأمین مسکن و معیشت خانواده‌های نیازمند و مابقی برای طرح‌های عمرانی روستاهای زکات‌دهنده هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر به همت ائمه جمعه، مسئولان و عاملان زکات، کشاورزان در خصوص اهمیت زکات مطالب زیادی را فرا گرفته‌اند، افزود: امیدواریم برای ارتقاء سطح آگاهی کشاورزان این روند همچنان ادامه یابد.

حسین‌پور در ادامه زکات جمع‌آوری شده را در قالب گندم، جو، گوسفند و کشمش عنوان کرد و گفت: با توجه به اقلیم استان بیشترین زکات در قالب گندم و جو پرداخت می‌شود.

وی تهیه بروشور، بنر، پارچه تبلیغاتی و همچنین برگزاری همایش و تجلیل از عاملان زکات را از جمله برنامه‌های تبلیغاتی امسال در این زمینه دانست و تصریح کرد: ملاقات چهره به چهره با کشاورزان و گفت‌وگو با آنان، تشکیل شورای زکات در روستاها با همکاری خود روستاییان و تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی درباره این فریضه الهی از دیگر برنامه‌های تبلیغی و ترویجی احیای سنت حسنه زکات است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با بیان اینکه در حال حاضر 107 روحانی مبلّغ در روستاهای استان در حال فعالیت هستند، افزود: 827 نفر از خود کشاورزان و روستاییان نیز به عنوان عامل زکات در بحث جمع‌آوری، تبلیغ و ترویج این واجب الهی با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در روستاهای سطح استان شورای زکات تشکیل شده است، تصریح کرد: این شوراها در 235 روستای استان فعالیت می‌کنند.

حسین‌پور زکات واقعی استان را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه از سوی کمیته امداد صورت می‌گیرد، کشاورزان و دامداران به این فریضه عمل کنند تا علاوه بر ادای فریضه الهی، مشکلات بسیاری از نیازمندان و مستمندان نیز حل شود.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول