اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات استان زنجان:

605 روستای استان زنجان مشمول پرداخت زکات هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زکات زنجان گفت: 605 روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند.

605 روستای استان زنجان مشمول پرداخت زکات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، حجت‌الاسلام احمد جباری اظهار کرد: منظور از مشمول بودن این تعداد روستا در بحث پرداخت زکات این است که این روستاها دارای اقلام مشمول پرداخت هستند.

وی تصریح کرد: طرح جمع‌آوری زکات یکی از عمده طرح‌های اجرایی توسط کمیته امداد است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات در راستای محرومیت‌زدایی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: کمیته امداد با جمع‌آوری زکات اقدام به احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌کند.

رئیس اداره زکات استان زنجان در ادامه با اشاره به شناسایی روستاهای دارای اقلام مشمول زکات افزود: با بررسی صورت گرفته از مجموع یک‌هزار روستای استان 605 مورد مشمول پرداخت زکات هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اموری که موجب ترویج فرهنگ زکات در جامعه می‌شود، تبیین این موضوع توسط روحانیون در مناطق مختلف استان است، اضافه کرد: در این زمینه اقدامات لازم از سوی کمیته امداد زنجان صورت گرفته است.

جباری با اشاره به اینکه در حال حاضر با همراهی و پشتیبانی مرکز مجوز جذب مسئولین زکات شهرستان‌ها صادر شده است، افزود: از مجموع هفت شهرستان استان پنج روحانی جذب و در شهرستان‌ها مستقر شده‌اند و به بحث تبلیغ و ترویج زکات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های زنجان و طارم نیز روحانیون مراحل گزینش خود را طی می‌کنند، اضافه کرد: در صورت پذیرش این دو نفر نیز به عنوان مسئولان زکات آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس اداره زکات استان زنجان با اشاره به اینکه جذب روحانی به عنوان مسئول زکات تاثیر بسزایی در ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات در جامعه دارد، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری مبلغ زکات پرداختی در استان زنجان دارای رشد 250 درصدی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه براساس شرایط آب و هوایی زنجان بیشترین مبلغ زکات در استان در نیمه دوم سال جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری مبلغ 6 میلیارد ریال زکات در زنجان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول