اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی زکات کشور:

همدان در جمع‌آوری زکات جزو استان‌های برتر است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: استان همدان در جمع‌آوری زکات جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

همدان در جمع‌آوری زکات جزو استان‌های برتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین نبی‌لو پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ استانی زکات و مسجدمحوری  همدان اظهار کرد: در سال 1375 شورای مرکزی زکات به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد و جمع‌آوری زکات تا سال 1382 بر عهده برنامه و بودجه قرار داشت که طی هشت سال تصدی آن 300 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد.

وی افزود: در سال 1384 جمع‌آوری زکات بر عهده کمیته امداد امام خمینی قرار گرفت و با کمک روحانیون فعالیت در این زمینه آغاز شد و طی هشت ‌سال 272 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور خاطرنشان کرد: کار خوب آغاز شده و روند مطلوبی دارد اما تا اتمام ظرفیت‌های موجود فاصله زیادی داریم، در این میان زکات به مجاهدانی خستگی‌ناپذیر و تلاشگرانی صادق نیاز دارد که همان طلاب و امدادگران کمیته امداد امام‌ خمینی هستند.

وی بیان کرد: علما وظیفه اطلاع‌رسانی، تبلیغ و بیان احکام دینی که در نهایت منجر به اعتمادسازی مردم برای پرداخت زکات می‌شود را بر عهده دارند، اما در این میان حمایت و همکاری لازم مسئولان امری اجتناب‌‌ناپذیر است.

نبی‌لو ادامه داد: استان همدان در زمینه جمع‌آوری زکات جزو استان‌‌های برتر کشور است و امید می‌رود این برتری حفظ شود تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم جشن شکرگزاری تحقق 100 درصدی احیای زکات را در استان جشن بگیریم.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مسجدمحوری تفاهمنامه‌ای در میان سازمان‌های متولی به امضا رسیده تا آنچه رسالت مسجد به عنوان کانون فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و جایگاه امام جماعت به عنوان رهبر محل محقق شود و در این میان ظرفیت‌های موجود در جامعه می‌تواند سازوکار خوبی را برای این امر فراهم کند.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور در پایان گفت: در سال 1389 بیش از 4 هزار و 500 میلیارد ریال اعانات واجب و مستحب جمع‌آوری شده که هدف از ایجاد طرح مسجدمحوری پرداخت اعتبارات به مساجد است تا هر مسجد به عنوان امدادمحله زیر نظر امام جماعت به عنوان کارشناس دین فعالیت کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول