اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی خبر داد

احداث 82 پروژه عام‌المنفعه از زکات امسال

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی گفت: امسال 82 پروژه عام‌المنفعه از زکات جمع‌آوری شده در سطح استان احداث شده و یا در حال احداث است.

احداث 82 پروژه عام‌المنفعه از زکات امسال

حجت‌الاسلام و المسلمین جابر شوقی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به نزدیکی عید قربان، اظهار داشت: ستاد احیای زکات استان به منظور اهدای گوشت قربانی به خانواده‌های نیازمند در استان، طرح جمع‌آوری نذورات و قربانی‌ها را راه‌اندازی کرده است.

 وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان و پروژه‌های عام‌المنفعه مصرف می‌شود، افزود: امسال به منظور رسیدگی بیشتر به وضعیت فقرا در سطح استان، بیش از 40 درصد زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان مصرف شد و همچنین 82 پروژه عام‌المنفعه نیز که عمده‌ترین آن‌ها احداث مسجد بود، احداث شد یا در دست احداث است.

شوقی ادامه داد: همچنین اجرای برنامه‌های تبلیغاتی زکات مانند دیوار نویسی، نصب سازه‌های تبلیغاتی و اعزام بیش از 900 نفر روحانی به مناطق مختلف استان برای تبلیغ فریضه زکات از جمله اقدامات مهم ستاد احیای زکات برای افزایش جمع‌آوری زکات در استان است.

رئیس ستاد احیای زکات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احیای کامل فریضه زکات نیازمند فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: در تعالیم دین مبین اسلام، زکات در ردیف حج و دیگر فرائض دینی است ولی در جامعه ما متأسفانه به فریضه زکات به طور شایسته توجه نشده است.

وی با بیان اینکه وجود فقیر غنی در جامعه از حکمت‌های الهی است، گفت: نیازمند و ثروتمندبودن مردم مختص جامعه مسلمانان نیست ولی تفاوت جامعه مسلمین با جوامع غیر اسلامی به غیر از مسائل دینی در مقوله اخلاق نیز بسیار مشهود است و اجرای برنامه‌های احیای زکات علاوه بر کاهش فقر در جامعه موجب افزایش برکت و نعمت در میان خانواده‌ها می‌شود.

شوقی در ادامه داشتن جامعه سالم را در زمینه پرداخت کامل زکات و خمس دانست و گفت: نباید در ادامه فریضه زکات سستی شود زیرا پرداخت زکات پلی برای رسیدن انسان‌ها به الطاف پروردگار است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول