اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

نگاه سیاسی برای نام‌گذاری‌های معابر وجود ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: شورای نام‌گذاری نام‌های مورد نظر را انتخاب و توسط شورا به تصویب می‌رسد و هیچ‌ نگاه سیاسی برای نام‌گذاری‌های معابر سطح شهر وجود ندارد.

نگاه سیاسی برای نام‌گذاری‌های معابر وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مسعود نصرتی امروز در نشست خبری اظهار کرد:  امیدواریم رونقی در شهرها ایجاد شود تا مدیریت شهری بتواند بر اساس آن تولید درآمد و چرخه بازار را به خوبی به حرکت درآورد و بتوانیم برای سال 92 برای فعالیت‌های اصلی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

شهردار قزوین عنوان کرد: اگر در شرایط ناملایمات اقتصادی ریسک‌پذیری نداشته و هوشیاری و تدابیر لازم را نداشته باشیم، ردیف‌های درآمدی جدیدی نخواهیم داشت و شهر قزوین را نمی‌توان با ردیف بودجه سالانه اداره کرد.

وی تصریح کرد: با فروش اوراق مشارکت در 2 و نیم سال گذشته توانستیم به چهار پروژه کلان 10 میلیارد تومان اعتبار تزریق کنیم.

نصرتی افزود: فروش اوراق سوکوکات در دستور کار شهرداری قزوین قرار دارد که تا پایان سال اوراق سوکوکات چهار ساله به میزان 50 میلیارد تومان به فروش می‌رسد و همچنین تولید زمین در مناطق شهری با کاربری، تراکم و تفکیک مناسب بر اساس طرح تفصیلی شهر از شیوه‌های تأمین مالی برای آینده شهر قزوین است.

شهردار قزوین یادآور شد: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح فاز 1 و 2 شهید مطهری و امتداد بلوار، بلوار شرق ملاصدرا و امیرکبیر و فاز 2 بوستان بانوان در 24 دی ماه افتتاح می‌شود و همچنین در ایام میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و دهه فجر پروژه المان دروازه مینودر، مسیر دوچرخه‌سواری باراجین و بازار روز بلوار شهید بهشتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه تله‌کابین زرشک در اول دی ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین در آینده نزدیک پروژه احداث 340 واحدی هادی‌آباد کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار قزوین بیان کرد: برای اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی شارژ مالی شوند مثل برج پونک، بادامستان و الهیه اقدامات پیش فروش انجام شده است.

نصرتی عنوان کرد: خوشبختانه در هفت ماه نخست سال جاری هیچکدام از پروژه‌ها مشکل مالی نداشتند و در حال حاضر عملیات عمرانی همه پروژه‌ها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر برای شهروندان قابل لمس است اما اجرایی کردن پروژه‌های برج‌ها برای مردم زیاد قابل لمس نیست، در حالی که احداث یک برج برابر با احداث 20 تقاطع غیرهمسطح است.

این مسئول بیان کرد: موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز توسط مدیریت شهری در حال انجام و 85 درصد از مرمت سرای سعدالسلطنه تا پایان سال نهایی خواهد شد.

نصرتی بیان کرد: در سال گذشته با خرید 2 کارخانه آسفالت جدید با ظرفیت 280 تن هر جا نیاز به مرمت و آسفالت باشد، بدون دریافت خودیاری اجرایی شده است در حالی که در شهرهایی مانند اصفهان و همدان 70 درصد هزینه‌های آسفالت از طریق خودیاری تامین می‌شود.

نصرتی با بیان اینکه در موضوع نام‌گذاری معابر، شورای نام‌گذاری نام‌های مورد نظر را انتخاب می‌کند و توسط شورا به تصویب می‌رسد، بیان کرد: هیچ‌ نگاه سیاسی برای نام‌گذاری‌های معابر سطح شهر وجود ندارد.

وی در ادامه به بارش باران در روزهای اخیر اشاره و توضیح داد: برای شهر قزوین یک طرح جامع هدایت آب‌های سطحی در محیط GIS تهیه شده و بر اساس بودجه و توانایی شهرداری هر ساله بخشی از این طرح اجرایی شده و اجرای آن ادامه دارد.

وی افزود: کانال هدایت آب‌های سطحی در محور اتوبان در شمال پونک در سال 88 اجرا شده و همچنین محور غرب باهنر در سال جاری به اجرا درآمده است.

نصرتی بیان کرد: بر اساس این طرح پروژه‌های زیادی برای یک دوره بازگشت 25 ساله مصوب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این نوع بارش‌ها به صورت سیلاب روان می‌شود در هیچ شهری از ایران برای مهار آن طرحی تهیه نشده و در دستور کار قرار نگرفته است.

نصرتی افزود: از 10 سال پیش تغییر محیط هیدرولوژی به خصوص در سه سال گذشته شاهد بارش باران شدید هستیم که تجهیزات موجود پاسخگو نیست.

شهردار قزوین بیان کرد: در سوم و پنجم آبان ماه باران در 21 میلی متر که بخش اعظم آن در 20 دقیقه بود در قزوین بارید که هیچ شهری در کشور مجهز به این میزان بارش نیست.

وی توضیح داد: شبکه آب و فاضلاب توسط آب و فاظلاب که احداث شد فقط برای هدایت فاضلاب خانگی است و به هیچ عنوان نباید آب باران داخل این فاضلاب شود.

نصرتی ادامه داد: لوله‌های فاضلاب با قطر 250 با تمام ظرفیت کار می‌کنند و به هیچ عنوان گنجایش ورود آب باران را ندارند.

نصرتی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در ورود آب باران به آب فاضلاب در آب گرفتگی به وجود آمده، این است که آب باران با شدت روان در بیشتر تقاطع‌ها از یک لوله 250 با تمام ظرفیت، به بیرون زد.

شهردار قزوین بیان کرد: شهروندان نباید آب باران را به داخل آب فاضلاب هدایت کنند بلکه باید آب باران را به چاه‌های قدیمی هدایت کنند.

این مقام مسئول افزود: نظام مهندسی باید به این موضوع بپردازد که آب‌های روان در منازل مسکونی جذب آب فاضلاب نشود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول