اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

برگزاری گردهمایی مدیران انجمن‌های بیماران کلیوی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: گردهمایی سالانه مدیران انجمن‌های بیماران کلیوی کشور در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری گردهمایی مدیران انجمن‌های بیماران کلیوی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گردهمایی سالانه مدیران انجمن‌های سراسر کشور با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امینی معاون وزیر و مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور در این مراسم حضور دارند، افزود: نجفی‌زاده رئیس شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضا و اساتید برجسته نفرولوژی ایران در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از برگزاری همایش بزرگ خیرین استان زنجان همزمان با گردهمایی مدیران انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی خبر داد و افزود: این همایش روزهای پنج‌شنبه و جمعه 18 و 19 آبانماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بیماران کلیوی در زنجان برگزار می‌شود، افزود: 23 تا 30 آبانماه سال جاری به عنوان هفته بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

طهماسبی با اشاره به بهره‌برداری از دفتر انجمن بیماران کلیوی شهرستان ابهر در زیربنای 500 متر مربع خبر داد و گفت: این دفتر با سرمایه‌گذاری خیرین ابهری راه‌اندازی شده است.

وی از دیدار با پیشکسوتان، بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در هفته بیماران کلیوی خبر داد و افزود: بازدید از بخش‌های دیالیز استان زنجان، سخنرانی یکی از مدیران در پیش از خطبه‌های نماز جمعه، راه‌اندازی پایگاه‌های تست خون، فشار خون و مشاوره پزشکی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

*افتتاح دفتر شماره سه انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان

طهماسبی از افتتاح دفتر شماره سه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد و افزود: تحویل دو واحد آپارتمانی از سوی خیرین برای کمک به احداث مرکز آموزشی و پیشگیری انجمن از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از یک هزار و 20 بیمار دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: یک هزار و 500 نفر نیز از سوی این انجمن کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه بهترین سن اهدای اعضا 20 تا 40 سال است، افزود: اهدای عضو پس از 50 سالگی مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه 80 درصد پیوند کلیه در حال حاضر در استان زنجان از ظریق اهدای عضو صورت می‌گیرد، افزود: با فرهنگ سازی‌های انجام شده خوشبختانه در استان اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه 48 درصد بیماران دیالیزی دارای بیماری دیایت هستند، افزود: 25 درصد این بیماران نیز از فشار خون رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه بیماری کلیه ارتباط نزدیکی با فشار خون و دیابت دارد، افزود: ضروری است در زمینه پیشگیری اقدامات لازم انجام شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان کم تحرکی، استفاده از غذاهای فست فود و نمک را موجب بروز بیماری کلیه در افراد عنوان کرد و گفت: کم تحرکی موجب بروز عارضه چاقی در افراد شده و این امر به بروز بیمارهای دیابت و فشار خون منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه دیایت و فشار خون عامل مهمی در ابتلای افراد به بیماری کلیه است، افزود: متاسفانه بسیاری از مردم از عوارض این گونه بیماری‌ها نا آگاه هستند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول