اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

جشن پیوند جوانه‌های ایثار در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشن ازدواج فرزندان شهدا و ایثارگران این استان برگزار می‌شود.

جشن پیوند جوانه‌های ایثار در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، محمدکاظم پورامینی افزود: برای برگزاری این جشن ستاد جشن ازدواج با پنج کمیته تشریفات، پشتیبانی و اجرایی، حفاظت، فرهنگی، مشارکت‌ها، نظارت و ارزشیابی، روابط عمومی و تبلیغات برگزار شد که وظیفه این کمیته‌ها انجام مقدمات لازم برای برگزاری این جشن در راستای تجلیل و تکریم فرزندان شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 70 درصد و فرزندان آزادگان بالای پنج سال اسارت در راستای ترویج سنت نبوی و تاکید بر ازدواج آسان با برگزاری جشن گروهی و کاهش هزینه‌های تشریفات ازدواج برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: زوج‌های جوان ابتدا در مراسمی شاد و مفرح شرکت کرده و سپس حضور بر سر مزار پدران شهیدشان در گلزار علی بن جعفر (ع) یاد ایشان را گرامی می‌دارند و در ادامه و با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و تقدیم شاخه‌های گل و قرائت زیارت‌نامه پیوندشان را جشن می‌گیرند.

پورامینی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون از 90 زوج شرکت‌کننده در این مراسم حدود 20 زوج دارای مهریه 14 سکه و کمتر هستند که از ایشان در این مراسم تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اغلب زوج‌ها نیز دارای مهریه کمتر از 300 سکه هستند افزود: از دیگر شاخصه‌های زوج‌های نمونه این است که هر دو ایثارگر و حافظ قرآنی باشند.

جشن ازدواج جوانه‌های ایثارگر روز چهارشنبه هم‌زمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول