اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

دوری از تجمل‌گرایی موجب پایداری پیوند‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آوج گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج ازدوا‌ج‌های ساده ضروری است و دوری از تجمل‌گرایی موجب پایداری پیوند‌ها می‌شود.

دوری از تجمل‌گرایی موجب پایداری پیوند‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی عصر امروز در دیدار با تعدادی از جوانان شهرستان آوج با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ‌در ماجرای پیوند آسمانی و پاک امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین و مقدس‌ترین عروس و داماد‌ها به عقد یکدیگر درآمدند که وکیل و اجازه این ازدواج نیز بارگاه الهی و شاهدان آن نیز تمام فرشتگان مقرب الهی بودند.

وی ادامه داد: به زعم اینکه هر دو وجود پر افتخار امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) دارای جایگاه و مقام والا و نابی بودند اما سبک آغاز زندگی و ادامه مسیر مشترک آنان در اوج و نهایت سادگی و بی‌آلایشی برگزار شد و تنها ضروری‌ و لازم‌ترین وسایل زندگی را آن بانوی مکرمه به منزل خویش برده و زندگی خویش را با آن وسایل آغاز کردند.

امام جمعه شهرستان آوج تأکید کرد: زنان و دختران جوان جوامع اسلامی لازم است که امروزه با تأثی از زندگانی چنین بزرگانی که با جان و مال خویش در راه اعتلای همه‌جانبه دین مبین اسلام جهاد کردند سبک زندگانی خویش را مشخص کرده و در اصول و معیار‌های متعالی خانواده و دیگر اصول به این معصومین و پیشوایان بزرگوار اقتدا کنند.

هاشمی بیان کرد: پیامبر بزرگ اسلام در هنگام مراسم پیوند آسمانی دو زوج بزرگوار به امام علی (ع) فرمودند که چه داری؟ و آن حضرت نیز تمام دارایی‌ها و مادیات خویش را که وسایل بسیار اندکی بودند به پیامبر اسلام عرض داشته و حضرت محمد (ص) امام علی (ع) را به دامادی خویش پذیرفته و به همین صورت مقدس‌ترین پیوند روی زمین انجام شد که ثمرات آن ازدواج، ولادت فرزندانی رشید و با تقوا بود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها  قبل، حین و پس از ازدواج حتی‌المقدور باید از تشریفات و تجمل‌گرایی به دور بوده و سادگی و بی‌آلایشی را به فرزندان خویش بیاموزند، عنوان کرد: امروزه بسیاری از موانع و آسیب‌هایی که در جامعه دینی به عنوان آفت ریشه دوانده مسئله تجمل‌گرایی بوده و بسیاری از پیوند‌ها به همین سبب با چالش و مشاجره بین زوجین روبرو شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول