اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

پیوند بین ایران و پاکستان موجب تحکیم امنیت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیوند میان ایران و پاکستان می‌تواند عاملی برای تحکیم امنیت و آرامش در منطقه و تقویت جایگاه جهان اسلام در عرصه تعاملات جهانی باشد.

پیوند بین ایران و پاکستان موجب تحکیم امنیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در دیدار با کنسول پاکستان در زاهدان اظهار داشت: روابط و همکاری‌های دو جانبه پاکستان با جمهوری اسلامی ایران، ریشه‌دار و تاریخی بوده و مردم دو کشور با ارتباط نزدیکی که دارند در غم و شادی یکدیگر شریک هستند.

وی افزود: مردم ایران به یاد دارند که وقتی آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست‌ جمهوری به پاکستان تشریف بردند، چطور مورد استقبال مردم آنجا قرار گرفتند و این ارتباطات عمیق ریشه در فرهنگ دو کشور دوست و همسایه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن ابراز تأسف از ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: به یاری خداوند مشترکات دو کشور فراوان است و ما خاطرات بسیار خوبی از مردم عزیز و شریف پاکستان نسبت به انقلاب و امام خمینی(ره) داریم.

نارویی ادامه داد: این ارتباطات عمیق در حالی است که دشمنان همواره قصد دارند تا دو کشور ایران و پاکستان از یکدیگر فاصله داشته باشند.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای ظرفیت‌های عظیمی در زمینه‌های گوناگون هستند که پیوند میان دو کشور می‌تواند عاملی برای تحکیم امنیت و آرامش در منطقه و تقویت جایگاه جهان اسلام در عرصه تعاملات جهانی باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: آماده هستیم که همکاری لازم را با پاکستان داشته باشیم و متقابلا از خدمات، امکانات، منابع و توان آن کشور نیز استفاده کنیم و روابط تجاری، بازرگانی و امنیتی خود را توسعه دهیم.

نارویی گفت: ما مشکلات پاکستان را مشکلات خود و موفقیت‌های آن کشور را موفقیت‌های خود می‌دانیم لذا آماده ارتقاء روابط هستیم و از هیچ کوششی برای تقویت روابط فروگذار نخواهیم کرد.

* پاکستان آمادگی صدور گوشت تازه به ایران را دارد

طاهر محمود قریشی کنسول پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به عوامل نزدیکی و همگرایی در روابط سیاسی دو کشور گفت: پاکستان به ایران به عنوان یک نقطه ثبات و آرامش در منطقه می‌نگرد و این برای پاکستان بسیار مهم است.

وی بیان داشت: ایران هم اکنون مقدار زیادی گوشت از برزیل و کشورهای دیگر وارد می‌کند در حالی که پاکستان می‌تواند با وجود مسافت زمانی کمتر، گوشت تازه به ایران صادر کند.

قریشی آمادگی پاکستان را برای صدور ویزای سه تا پنج ساله برای تجار و بازرگانان ایرانی اعلام داشت و افزود: این مهم باعث افزایش حجم مبادلات بازرگانی دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول