اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد

پیوند اولیاء و مربیان نماد همگرایی خانواده و مدرسه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پیوند اولیا و مربیان می‌تواند زمینه ارتباط تأثیرگذار بین خانواده و مدرسه را فراهم کند تا همگرایی و همکاری خوبی برای تربیت انسان‌های سالم ایجاد شود.

پیوند اولیاء و مربیان نماد همگرایی خانواده و مدرسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایشی که ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته اولیاء و مربیان در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: خانواده و مدرسه دو نهاد مهم هستند که تأثیر آن‌ها در تربیت انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: البته خانواده نقش مهم‌تری در تربیت انسان‌ها دارد ولی نباید از نقش مدرسه و مراکز آموزشی و علمی در این عرصه غافل بود.

اسکندری تولید نسل و توجه به مسائل تربیتی را از مهم‌ترین کارکردهای نهاد خانواده ذکر کرد و در توصیه‌ای به والدین گفت: والدین باید به گونه‌ای با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند که فرزندان به راحتی مشکلات و مسائل مربوط به خود را برای آن‌ها مطرح کنند و اگر این ارتباط برقرار شود بسیاری از مشکلات فرزندان برطرف می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری دوره‌های آموزشی برای توجیه والدین به وظایف و مسئولیت خود را ضروری دانست و تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم به عنوان یک مجموعه فرهنگی و تبلیغی حوزه دین همانگونه که دوره‌های مختلف آموزشی برای مربیان و معلمان مدارس برگزار کرد آمادگی دارد در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری کند.

وی پرهیز از شماتت و سرزنش کردن فرزندان، عدم برخوردهای خشن و سوق دادن فرزندان به خوبی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: راهنمایی‌های والدین باید ساده، کوتاه و کارآمد باشد و باید با ادبیات فرزندان و در حد درک و فهمشان با آنها صحبت شود.

اسکندری تصریح کرد: مشکلات رفتاری فرزندان را باید جدی گرفت و نباید آن‌ها را به حال خودشان رها کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از والدین خواست که نیازها و خواسته‌های فرزندان را در حد معقول و منطقی برآورده کنند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول