اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

پیوند خانه و مدرسه عامل سعادت جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: پیوند میان خانه و مدرسه موجب می‌شود فرزندان از انحرافات و آسیب‌ها دور مانده و جامعه به سعادت برسد.

پیوند خانه و مدرسه عامل سعادت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در مجتمع فرهنگی نور با اشاره به فرا رسیدن ایام حج اظهار داشت: در مناسک حج، سعی میان صفا و مروه جلوه و ویژگی‌های خاص دارد.

وی ادامه داد: این اعمال در راستای تلاش حضرت هاجر میان دو کوه صفا و مروه برای کمک به حضرت اسماعیل شکل گرفته است.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: در واقع این مراسم نشان‌دهنده تلاش هاجر برای رسیدن به کمال و پیدا کردن آب برای اسماعیل(ع) است.

وی افزود: خداوند به این عمل حضرت هاجر برکت داد و این عمل به یک نماد برای تمام یکتاپرستان تبدیل شد.

سعیدی گفت: امروز تمام مسلمانان باید برای احترام به این تلاش هاجر برای یافتن آب برای پسرش، این حرکت هاجر را تکرار کرده و بین صفا و مروه سعی به جا بیاورند.

وی ابراز داشت: خانه و مدرسه را می‌توان به صفا و مروه و اولیا را به هاجر(س) تشبیه کرد و اینگونه نتیجه گرفت که باید اولیا مانند هاجر در بین این دو پایگاه دائم در حال تلاش و رفت و آمد باشند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه هدف از این تلاش نجات و حفظ فرزند است، بیان کرد: نتیجه نهایی این سعی و تلاش این است که فرزندان از بسیاری از آسیب‌ها حفظ شده و تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشت که از خانه و مدرسه به تنهایی کاری بر نمی‌آید بلکه باید این دو در کنار هم نقش‌آفرینی کنند.

سعیدی اظهار کرد: باید اولیا و مربیان هر دو در مسیر خانه و مدرسه با یکدیگر پیوند داشته باشند تا بتوانند فرزندان را از آسیب‌ها حفظ کنند.

وی با اشاره به نقش این پیوند در حفاظت از فرزندان در برابر انحرافات گفت: تعامل اولیا و مربیان موجب می‌شود که بسیاری از دام‌هایی که در مسیر فرزندان وجود دارد بی‌اثر شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مسیر میان مدرسه و منزل یک مسیر یک طرفه نیست خاطر نشان کرد: باید هر دو این نهادها در تربیت فرزندان نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: نه خانواده‌ها باید به این فکر که مدارس اسلامی هستند از تربیت فرزندان خود غافل شده و آنان را به حال خود رها کنند و نه مدرسه باید تمام امور تربیتی فرزندان را به خانه بسپارد.

سعیدی ادامه داد: مسئولان امروز بسیار نسبت به تربیت اسلامی دلسوز هستند اما با این وجود نباید تنها به نقش‌آفرینی این افراد در محیط مدرسه و اجتماع اکتفا کرد بلکه باید خود خانواده‌ها نیز در این زمینه وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اهمیت توجه همزمان به آموزش و تربیت ابراز داشت: به بهانه هیچ یک از این دو نباید دیگری را مورد غفلت قرار داد.

امام جمعه قم اظهار کرد: گاهی این خطر احساس می‌شود که به بهانه مسائل آموزشی مسئله تربیت مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی گفت: خانواده‌ها باید در کنار توجه به مسائل آموزشی، مسائل تربیتی فرزندان خود را مورد توجه قرار داده و نمره و معدل نباید تنها دغدغه اولیا در این زمینه باشد.

سعیدی با انتقاد از نگاه یک سویه به امر تعلیم و تربیت در جامعه خاطر نشان کرد: انسان ابعاد مختلفی دارد و برای تربیت او باید به تمام این زمینه‌ها توجه کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به دین در تعلیم و تربیت ابراز کرد: اسلام برای کوچک‌ترین مسائل مؤمن دستوراتی دارد که نشان‌دهنده نگاه او به ارزش یک انسان است و در این میان موضوع تربیت از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول