اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان زنجان:

90 درصد صادرات زنجان فقط به 25 صادرکننده اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: 90 درصد صادرات استان زنجان فقط به 25 صادرکننده اختصاص دارد.

90 درصد صادرات زنجان فقط به 25 صادرکننده اختصاص دارد

غلامحسین جمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: باید به جایگاه تحقیق و توسعه صادرات در استان زنجان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به صادرات پایدار در استان زنجان در گرو تحقیق و پژوهش است، خاطرنشان کرد: باید بهای بیشتری به تحقیق و توسعه پژوهش داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه افزایش کیفیت در تولید کالا و ایجاد ارزش افزوده از جمله محورهای یک تحقیق در زمینه توسعه صادرات است، تصریح کرد: استفاده از فناوری روز در صادرات و بهره‌گیری و آموزش تجارت الکترونیک از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود ارز و نوسانات نرخ ارز دغدغه زیادی را برای صادرکنندگان استان زنجان ایجاد کرده است، اضافه کرد: باید در تصمیم‌گیری‌ها برای نرخ و بازار ارز از هرگونه اعمال ضرورت و اجبار برای صادرکنندگان پرهیز شود.

جمیلی با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات ناشی از نوسانات نرخ ارز متوجه صادرکنندگان می‌شود، ادامه داد: باید با ارائه راهکاری برای ایجاد روابط عادلانه بین صادرکنندگان و واردکنندگان شرایط تعادل در عرضه و تقاضای ارز و تثبیت نرخ ارز را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه لازمه مدیریت بازار ارز اعمال فشار به صادرکنندگان نیست بلکه باید واردات کنترل شود، یادآور شد: آنچه که امروز بازار به آن نیاز دارد اعتماد سرمایه‌گذاران است که تغییرات ناگهانی و تصمیمات مختلف سبب بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی در بازار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سال‌های گذشته برای افزایش صادرات در کشور جوایز و مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده بود، اضافه کرد: متاسفانه این مشوق‌ها در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده است.

وی اظهار داشت: باید مشوق‌های صادراتی برقرار شده و اعتماد به بازار سرمایه، ارائه خدمات و تولید برگردد.

جمیلی از سال 86 تا 90 حدود 213 نفر دارای سابقه صادراتی در استان زنجان ثبت شده است، تصریح کرد: این تعداد در سال‌های 89 و 90 کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد از صادرات استان زنجان فقط به 25 درصد از صادرکنندگان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: 95 درصد از صادرات استان نیز به 11 قلم کالای خاص تعلق دارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول