اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت،‌ معدن و تجارت اردبیل خبر داد

رشد 23 درصدی صادرات اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل از رشد 23 درصدی صادرات استان اردبیل در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 23 درصدی صادرات اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه اردبیل در سالن اتاق بازرگانی این شهر اظهار داشت:‌ شانزدهمین مراسم تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه کشور 29 مهر ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار شد و آیین استانی این روز نیز در اردبیل با تجلیل از 9 شرکت و واحد نمونه صادراتی برگزار می‌شود.

وی با بیان برخی از چالش‌های مهم و پیش‌روی گسترش و صادرات غیر‌نفتی خاطرنشان کرد‌: همه فعالان بخش دولتی و خصوصی، تجار و بازرگانان باید دست به دست هم دهند تا موانع صادرات برطرف شده و اسباب صادرات راحت فراهم آید.

سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه ما در قالب کارگروه توسعه صادرات و کمیته پایش تجارت خارجی هر ماه مشکلات و موانع صادرات و تولید‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، یادآور شد: در این جلسه با حمایت استاندار اردبیل اقداماتی در تسهیل فرایند صادرات انجام شده تا بتوانیم برخی از کارها و فعالیت‌های ابتر را به ثمر بنشانیم.

ملاطفی گفت: در سال گذشته 180 میلیون دلار صادرات از این استان صورت گرفته که در طی چند سال گذشته ‌این رقم بی‌سابقه بوده به طوری که نسبت به سال‌های گذشته نیز 38 درصد رشد نشان می‌دهد.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال نیز رشد و بالندگی صادرات استان را شاهد باشیم تا این روند رو به جلو ادامه پیدا کند.

سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت:‌ بیش از 80 میلیون دلار سهم واردات استان بوده که اغلب به واردات ماشین‌آلات تولیدی اختصاص یافته که این کار به تقویت خطوط تولید، رونق تولید و اشتغال کمک کرده است.

ملاطفی به فرایند انتخاب صادر‌کننده نمونه اشاره کرد و افزود:‌ بیش از 16 واحد صادراتی استان اطلاعات خودشان را در سایت وارد کرده و ما در قالب سه کمیته کشاورزی، صنعت و بازرگانی عمومی و با لحاظ 32 شاخص مورد ارزیابی قرار دادیم.

این مسئول تصریح کرد:‌ از بین آنها 9 شرکت به عنوان شرکت برتر صادراتی انتخاب شد که چهار واحد آنها در حوزه صنایع، سه واحد در حوزه کشاورزی و دو واحد نیز در حوزه بازرگانی عمومی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود از حل مشکل صادرات سیب‌زمینی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های غیر‌دولتی موانع صادراتی سیب‌زمینی برطرف شده و امیدواریم با تامین زیر‌ساخت‌های لازم در حوزه صادرات شاهد روزی باشیم تا آرزوی دیرین مسئولان و مردم این دیار که بسته شدن چاه‌های نفت و گرایش به صادرات غیر‌نفتی است محقق شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول