اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی:

سهم عمده صادرات سنگ‌های قیمتی به دلیل مشکلات گمرکی غیررسمی است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: در بحث صادرات سنگ آمار دقیقی در دست نیست چرا که مشکلات گمرکی در این حوزه سبب می‌شود سهم عمده‌ای از آنها به شکل غیرقانونی و غیررسمی از کشور خارج می‌شود.

سهم عمده صادرات سنگ‌های قیمتی به دلیل مشکلات گمرکی غیررسمی است

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن علم‌الهدی ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی فیروزه و چهارمین همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور اظهار کرد: در سال تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی و وجود تنگناهای اقتصادی حال‌ حاضر باید با اتکا بر دانش مبتنی بر استقلال ‌طلبی مدیریت صحیح در بحث اقتصادی داشت.

وی افزود: فیروزه با قدمت 5 هزار ساله خود، جایگاه ویژه‌ای در میان سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی دارد و از این حیث سال گذشته بر افتتاح کانون هماهنگی دانش و صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی مبادرت ورزیدیم.

علم‌الهدی با اشاره به رویکرد‌های برگزاری نخستین جشنواره ملی فیروزه خاطر‌نشان‌ کرد: این همایش در نخستین سال خود با رویکرد، ارتقا تولیدات، جذب نیروی کسب و کار به این بخش، تلفیق هنر و دانش در حوزه سنگ‌های قیمتی و بررسی مشکلات این حوزه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران با توجه به کانی‌های غنی و ظرفیت عظیم سنگ قیمتی می‌تواند رتبه خوبی در صحنه بین‌المللی داشته باشد که کسب این رتبه نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب، تعامل دستگاه‌های ذیربط و پرهیز از موازی‌کاری است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با ابراز نارضایتی از وضعیت مثلث سنگ قیمتی، فناوری و ارزآوری گفت: ارزآوری این صنعت متاسفانه رضایت‌بخش نیست و یکی از مشکلات بزرگ، خروج سنگ‌های قیمتی به شکل غیر رسمی از کشور است.

وی ادامه داد: در بحث صادرات سنگ آمار دقیقی در دست نیست چرا که مشکلات گمرکی در این حوزه سبب می‌شود سهم عمده‌ای از آنها به شکل غیرقانونی و غیررسمی از کشور خارج می‌شود.

علم‌الهدایی در خاتمه نخستین همایش فیروزه و چهارمین همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور را که در 11 و 12 آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، مدخلی مناسب در راستای رونق اقتصادی و هم‌اندیشی برای رفع چالش‌های این حوزه دانست.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول