اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

یک میلیارد دلار صادرات آذربایجان‌شرقی به 85 کشور جهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از افزایش سهم کالاهای صنعتی در سبد کالاهای صادراتی استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست یک میلیارد دلار به 85 کشور جهان صادر شد.

یک میلیارد دلار صادرات آذربایجان‌شرقی به 85 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، محمد جعفر عظمایی اظهار داشت: با وجود ایجاد بازار رقابتی برای تمام کالاها و دغدغه‌های مربوط به جهان صنعتی، تنوع کالاهای صادر شده و تنوع بازارهای هدف در سطح 85 کشور جهان از مشخصه‌های این حجم صادراتی استان در شش ماهه نخست سال‌جاری است.

وی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های بین‌المللی بر سر راه صادرات کشور و استان، از صادرات نزدیک به یک میلیارد دلاری کالا در شش ماهه نخست سال‌جاری از گمرکات استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

عظمایی با اشاره به وضعیت فعالیت تشکل‌های صنعتی استان، ابراز امیدواری کرد که روند توسعه صادرات در نیمسال دوم سال 91، با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و رکورد جدیدی در آمار تجارت خارجی استان و کشور ثبت شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی تجار و صادرکنندگان استان در زمینه تامین مواد اولیه، واردات ماشین‌آلات و تخصیص ارز گفت: با توجه به تجدید نظر در اولویت‌های تخصیص ارز، از طریق استفاده از ارز مبدا و نرخ ارز مبادله‌ای برای تولیدکنندگان سعی کردیم مشکل تامین ارز برای واحدهای تولیدی را حل کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی گفت: عزم ملی و حمایت همه‌جانبه از صادراتی که پشتوانه آن تولید است، باید بیش از گذشته در دستور کار بخش اقتصاد قرار گیرد؛ در این راستا ستاد تسهیل استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی که قسمتی از آنها صادرات‌گرا هستند برنامه‌هایی برای ارتقای جایگاه تولید در استان و ستاد تسهیل صورت داده است.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول