اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

تبادل تجار گلستانی با کشورهای هدف علت افزایش صادرات غیرنفتی

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: مهمترین علت افزایش صادرات غیرنفتی استان، تبادل هیئت‎های تجاری، بازرگانی و سیاسی استان با کشورهای هدف است.

تبادل تجار گلستانی با کشورهای هدف علت افزایش صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، جواد قناعت در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: با توجه به نوپا بودن استان، شرایط، مشکلات و محدودیت‎های موجود و وجود تحریم‎های ناجوانمردانه علیه نظام جمهوری اسلامی، باز هم شاهد رشد و افزایش صادرات غیرنفتی در سطح ملی و استان هستیم. 

وی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند توسعه صادرات غیرنفتی از راهکارهای مقابله با تحریم‎های دشمنان است و دشمنان نتوانستند حتی با تحریم نفت کشورمان جلوی رشد صادرات غیرنفتی را بگیرند.

استاندار گلستان گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید عزم خود را جزم کنیم تا با حمایت جدی از تولیدکنندگان در تحقق اقتصاد مقاومتی بر مشکلات پیروز شویم.

قناعت اذعان داشت: یکی از راه‎های تامین بودجه سالانه کشور صادرات غیرنفتی است البته در طول هفت ساله اخیر و در دولت‎های نهم و دهم در نوشتن برنامه بودجه سالانه هر ساله شاهد کاهش اتکا بودجه به منابع نفتی هستیم و این کار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به رشد 57 درصدی صادرات استان در شش ماهه سال جاری مهمترین علت افزایش صادرات غیرنفتی استان را تبادل هیئت‎های تجاری، بازرگانی و سیاسی استان با کشورهای هدف عنوان کرد و افزود: بین بخش‎های دولتی و خصوصی استان همدلی و تعامل مثبت وجود دارد که این امر فضای مثبتی را برای استان ایجاد کرده که این امر نشان‎دهنده وجود ثبات در استان است.

وی همچنین با تبریک روز ملی صادرات عنوان کرد: روز ملی صادرات بهانه‎ای است تا در این روز از زحمات تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر شود.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‎های استان می‎توان با توسعه زیرساخت‎ها و حمایت از بخش‎های کشاورزی، صنعت و معدن در بسیاری از موارد به خودکفایی رسید و با افزایش سطح کیفی کالاهای تولیدی و مهیا ساختن زمینه‎های لازم در خصوص صادرات، شاهد رشد و شکوفایی صادرات غیرنفتی باشیم.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول