اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

رشد 37 درصدی صادرات آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: صادرات این استان از نظر ارزش و حجم صادرات به ترتیب 37 درصد و همچنین 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رشد 37 درصدی صادرات آذربایجان‌غربی

معصوم علی‌اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شش ماه اول امسال با وجود اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها استان در بخش تجارت خارجی با روند افزایش رو‌به‌رو بوده به طوری که صادرات این استان از نظر ارزش و حجم صادرات به ترتیب 37 درصد و همچنین 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وزن صادرات استان در سال گذشته 522 هزار و 525 تن بوده است، افزود: این در حالی است که آمار صادرات استان در شش ماه سال جاری به بیش از 744 هزار و 180 تن رسیده است.

علی‌اکبری عمده کالاهای صادر شده از این استان را سیمان، آب میوه و کنسانتره، سیب، انواع روغن پا و گوجه‌فرنگی و انواع میوه‌جات عنوان و تصریح کرد: عمده بازارهای هدف ما کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و روسیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت سیمان اصلی‌ترین صادرات استان را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال جاری بیش از 507 میلیون و 326 هزار کیلوگرم سیمان به ارزش 41 میلیون و 186 هزار و 526 دلار به بازارهای هدف کالاهای استان صادر شده است که افزایش وزنی 29 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

علی‌اکبری سیب را یکی از اصلی‌ترین تولیدات کشاورزی استان برشمرد و گفت: در بین تمام صادرات شش ماه نخست استان، صادرات سیب با افزایش 655 درصدی از نظر وزنی بعد از سیمان بیشترین صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی همچنین ادامه داد: صادرات سیب استان از نظر ارزش دلاری افزایش 654 درصدی را در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات استان در این مدت به کشور روسیه با افزایش وزنی 48 درصدی صورت گرفته است.

علی‌اکبری در ادامه به اهمیت و جایگاه صادرات در نظام اقتصادی یک کشور و کمک به ارز‌آوری و تعادل و موازنه بخشیدن به نظام اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: رقابت برای صادرات با کیفیت محصولات، پشتکار و همتی همه‌جانبه می‌خواهد که در این زمینه صادر‌کنندگان خوش‌نام و خوش‌فکر استان جدیت و تلاشی مستمر انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول