اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

سود مشارکت 21 درصدی مسکن بانک صادرات قانونی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: سود 21 درصدی دوره مشارکت مسکن مهر بانک صادرات قانونی نیست.

سود مشارکت 21 درصدی مسکن بانک صادرات قانونی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش ذوالفقاری در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان با اشاره به وجود 40 شهر زیر 25 هزار نفر در استان اظهار کرد: وام مسکن مهر را توانستیم تاکنون در 39 شهر زیر 25 هزار نفر به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی مجموع سهمیه پیش‌بینی شده برای شهرهای زیر 25 هزار نفر گیلان را 18 هزار و 400 واحد عنوان کرد و افزود: مجموع سهمیه سال جاری استان با احتساب سال‌های گذشته تعداد 18 هزار و 400 واحد است و تاکنون تعداد 20 هزار و 302 نفر به بانک معرفی شدند.

ذوالفقاری با بیان اینکه تاکنون 18 هزار و 102 قرارداد منعقد شده است، تصریح کرد: حدود 13 هزار و 90 نفر تاکنون وام مرحله سوم را دریافت کردند ضمن اینکه حدود 18 هزار و 555 وام به صورت خودمالک بوده و یک‌هزار و 746 قرارداد به صورت تعاونی 99 ساله است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به اتمام فعالیت حدود 280 تعاونی مسکن مهر اشاره کرد و گفت: واحدهای تعاونی‌های مذکور آماده تحویل است.

وی ادامه داد: ماسوله تنها شهر گیلان است که متقاضی نداشته و متقاضیان در 39 شهر دیگر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

* 408 واحدی بندر کیاشهر تنها 200 متقاضی دارد

ذوالفقاری با اشاره به ساخت 408 واحدی مسکن مهر به صورت تعاونی در بندر کیاشهر، بیان کرد: اکنون 200 متقاضی بیشتر نداریم بنابراین واحدهای مذکور را فازبندی کردیم و 54 واحد در فاز نخست آماده تحویل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان واحدهای مسکن مهر کیاشهر را دارای 25 میلیون تومان وام دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم متقاضیان با سهم آورده 11 میلیون تومان صاحب مسکن شوند.

به گفته وی مبلغ 11 میلیون تومان 54 نفر متقاضی مسکن مهر کیاشهر واریز شده و اصرار دارند سریع‌تر این واحدها را تحویل بگیرند.

ذوالفقاری تحویل واحدهای مسکن مهر بندر کیاشهر را نیازمند همکاری شرکت آب و فاضلاب خواند و اظهار کرد: واحدهای مذکور در مدت یک ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

* مسکن مهر 114 واحدی کلاچای 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از پیشرفت فیزیکی 81 درصدی مسکن مهر 114 واحدی کلاچای خبر داد و تصریح کرد: تعداد 44 واحد اکنون به طور کامل آماده است و نیازمند همکاری شرکت آب و فاضلاب برای تحویل این واحدها به متقاضیان هستیم.

وی با اشاره به مسکن مهر 76 واحدی سیاهکل، خاطرنشان کرد: مبلغ 106 میلیون تومان برای احداث دیوار پروژه مذکور هزینه شده و وزیر راه و شهرسازی مبلغ 30 میلیون تومان را پرداخت کرده و 76 میلیون تومان دیگر باقی مانده است.

ذوالفقاری به توافق پیمانکار مسکن مهر 76 واحدی رضوانشهر با متقاضیان اشاره کرد و افزود: پیمانکار پذیرفته که طلب خود را به صورت چک در سال آینده وصول کند بنابراین واحدهای مذکور تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان یادآور شد: استانداری تعهد کرده مبلغ 135 میلیون تومان برای احداث ایستگاه پساب مسکن مهر رضوانشهر به شرکت آب و فاضلاب شهری پرداخت کند اما این امر تاکنون انجام نشده است.

به گفته وی مسکن مهر 56 واحدی املش تا 2 ماه آینده آماده واگذاری است و این واحدها نیاز به ایستگاه پمپاژ آب دارند.

ذوالفقاری در ادامه پیش‌بینی تعداد وام مسکن روستایی سال گذشته گیلان را 13 هزار و 90 واحد اعلام کرد و افزود: تعداد 11 هزار و 612 واحد سهمیه از طرف بانک‌ها اعلام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه یک بانک پرداخت وام مسکن مهر روستایی را قبول نکرده است، ابراز کرد: عدم پذیرش بانک مذکور به صورت کشوری بوده است.

* سود 21 درصدی دوره مشارکت مسکن بانک صادرات قانونی نیست

وی به مشکلات پرداخت وام از طرف بانک‌ها اشاره کرد و گفت: سود 21 درصدی دوره مشارکت بانک صادرات با متقاضیان وام مسکن مهر قانونی نیست.

ذوالفقاری با بیان اینکه تاکنون بیش از 9 هزار و 106 قرارداد با بانک‌ها انعقاد نشده است، بیان کرد: مبلغ وام 10 میلیون تومانی پس از اعلام سهمیه به 12.5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و بانک‌ها مجموع تسهیلات پرداختی را ملاک قرار می‌دهند و سهمیه مد نظر آنها نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: بانک‌های تجارت، سپه و صادرات به صورت مذکور عمل می‌کنند.

وی با اشاره به وجود متقاضیان بسیار برای وام مسکن روستایی، اظهار کرد: انتظار داریم همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام مسکن روستایی بیشتر شود.

* بنیاد مسکن سهمیه وام مسکن خود‌مالک تا سال 95 را خرج کرده است

مدیر شعب بانک مسکن گیلان نیز در جلسه مذکور خواستار اجرای مصوبات شد و گفت: مسکن مهر بهترین طرح در حال اجرا برای 100 هزار واحد با هزینه‌ای بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال در گیلان است.

خشنود زینالی بر اجرای کارشناسی امور تاکید کرد و افزود: مدیران باید پاسخگوی اجرای مصوبات باشند.

وی با اشاره به پرداخت 16 هزار میلیارد ریال به مسکن مهر گیلان، تصریح کرد: بنیاد مسکن وام مسکن خودمالک تا سال 95 را خرج کرده و ظرفیت آن پر شده است.

زینالی خواستار بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر گیلان شد و بیان کرد: بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر گیلان انجام نمی‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن گیلان با تاکید بر صدور پایان‌کار واحدهای مسکن مهر به صورت ویژه، خاطرنشان کرد: تعداد 18 هزار و 293 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر آماده‌سازی شده است.

وی تعداد واحدهای آماده‌سازی شده در شهرهای زیر 25 هزار نفر را در مجموع 41 هزار و 239 واحد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد 43 هزار و 535 واحد در زمینه ساخت و بهره‌برداری در شهرهای بالای 25 هزار نفر انجام شده ضمن اینکه تعداد 20 هزار و 413 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

زینالی تعداد واحدهای بافت فرسود را یک‌هزار و 871 واحد خواند و ابراز کرد: تعداد واحدهای بافت فرسوده در مجموع 65 هزار و 819 واحد است.

مدیر شعب بانک مسکن گیلان به 20 هزار و 269 واحد مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: تعداد 20 هزار و 121 فقره تحویل گرفته شده و 56 فقره در حال انعقاد قرارداد است و در مجموع تعداد 20 هزار و 65 واحد انعقاد قرارداد شده است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول