اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه‏آهن ایران:

تعرفه صادرات ریلی تغییری نکرده / نرخ مبادله‏ای بهترین تصمیم راه‏آهن است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعرفه صادرات ریلی تغییری نکرده است، اعمال نرخ مبادله‏ای را بهترین تصمیم راه‏آهن در شرایط فعلی اقتصادی دانست.

تعرفه صادرات ریلی تغییری نکرده / نرخ مبادله‏ای بهترین تصمیم راه‏آهن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالعلی صاحب‏محمدی در نشستی با استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استانی در پاسخ به تقاضای نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان سمنان مبنی بر افزایش ظرفیت ترانزیت کالاهای تولیدی استان سمنان از طریق شبکه ریلی کشور و همچنین کاهش تعرفه‏ها در این بخش اظهار داشت: تعرفه صادرات از طریق شبکه ریلی کشور ارزی بوده و چیزی در این بخش تغییر نکرده است.

وی افزود: وقتی باری بخواهد از طریق شبکه ریلی به خارج از کشور صادر ‏شود، قراردادها به صورت ارزی بسته می‏شود و راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه افزایش تعرفه‏ای نداشته است.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در ماه‏های اخیر، تورمی در داخل کشور اتفاق افتاده و این ارتباط چندانی با صادرات و فروش کالا به خارج از کشور که به صورت ارزش مبادله می‏شود، ندارد.

صاحب‏محمدی بیان کرد: در برهه‏ای از زمان، برای تسهیل امور سعی شد تا تعرفه ارزش به صورت ریالی از صادرکننده دریافت شود.

وی تصریح کرد: راه‏آهن در حال حاضر نیز همین اقدام را انجام می‏دهد و صادرکنندگان می‏توانند تعرفه ارزی را پرداخت کنند یا اگر این امکان برای آنها مقدور نیست مختار هستند تا بر اساس نرخ مبادله‏ای، هزینه‏های قرارداد را به صورت ریالی بپردازند.

مدیرعامل راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نرخ مبادله‏ای در شرایط فعلی بهترین تصمیمی است که راه‏آهن اتخاذ کرده، گفت: نمی‏توان در کالاهای صادراتی، از طرف خارجی ارز دریافت کرد و آن را در بازار آزاد بیش از 30 هزار ریال فروخت و هزینه‏های صادرات ریلی را بر اساس دلار 13 هزار ریالی محاسبه کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول