اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

صادرات غیرنفتی محور سیاست‌گذاری‌های توسعه اقتصادی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی توجه جدی به سمت صادرات غیر نفتی به طور عام و توجه به صادرات خدمات به عنوان یکی از انواع آن به طور خاص می‌تواند محور سیاست‌گذاری‌های توسعه اقتصادی باشد.

صادرات غیرنفتی محور سیاست‌گذاری‌های توسعه اقتصادی باشد

به گزاش خبرگزاری فارس از مشهد، علی صفرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دستیابی به نرخ بالای رشد اقتصادی برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به نوسانات موجود در قیمت جهانی نفت، پایان‌پذیر بودن این منبع زیرزمینی و ماهیت ثروت ملی حاکم بر آن، ضرورت دگرگونی ساختار اقتصادی و فراهم کردن امکان توسعه اقتصادی کشور را پیش روی مسئولان اقتصادی، صاحب‌نظران و کارآفرینان متعهد کشورمان قرار داده است.

صفرزاده با اشاره به اینکه الزام‌ها و سیاست‌های واحد اقتصادی که نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم برای تحقق این هدف است، جایگاه ویژه‌ای را برای خدمات فنی و مهندسی در روابط تجاری کشورها رقم زده است، تصریح کرد: کاهش درآمدهای حاصل از صدور نفت و نوسان‌های شدید قیمت آن، کاهش قدرت خرید، افزایش جمعیت کشور و مهم‌تر از همه پایان‌پذیر بودن منابع نفت مدت‌هاست که سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور را به این باور رسانده که توسعه صادرات غیرنفتی اعم از کالا و خدمات و رهایی از اقتصاد تک‌محصولی نفت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

صفرزاده افزود: در بین صادرات خدمات، صادرات خدمات فنی و مهندسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بازار بالقوه عظیم خدمات فنی و مهندسی که فراروی کشور قرار گرفته است، با توجه به استعدادها و امکانات موجود، مزیت نسبی را برای شرکت‌های ایرانی فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که بازارهای منطقه خاورمیانه از ظرفیت بالایی برای جذب این قابلیت‌ها برخوردارند، ضرورت ارائه راهکارهای جدید را گوشزد می‌کند که در این راستا حمایت از خدمات پیمانکاری از طریق کاهش بوروکراسی‌های دست و پاگیر و حذف مقررات زاید، حمایت‌های صادراتی و کمک به فرآیندهای بازاریابی بین‌المللی می‌تواند از جمله اقدامات حمایتی دولت باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تسهیل صدور ضمانتنامه‌ها، اقدامات لازم در امور گمرک، بیمه، بیمه اعتباری و ضمانت صادرات، بهبود فرهنگ و افزایش امکانات عقد قراردادهای مشترک با شرکت‌های خارجی می‌تواند حضور پرقدرت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در بازارهای جهانی را سبب شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول