اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

تحریم‌ها اثری بر تولید و صادرات مرغ کردستان نداشته است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: تحریم‌های اقتصادی اثری بر تولید و صادرات مرغ کردستان نداشته است.

تحریم‌ها اثری بر تولید و صادرات مرغ کردستان نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدسعید نقشی‌زادیان شنبه‌شب در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با موضوع رفع مشکل بدهی اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران کردستان در سنندج اظهار کرد:‌ در حال حاضر به خاطر وضعیت ارز و همچنین سوءاستفاده برخی سودجویان خرید نهاده‌ها در بخش خصوصی با چالش فاحشی مواجه است.

وی افزود:‌ خرید ذرت که با قیمت 7 هزار و 500 تومان از اکراین وارد می‌شد به خاطر تحریم‌ها و مشکلات موجود به 32 هزار تومان افزایش یافته و این موجب ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان استان در بحث تخم‌مرغ، تولید جوجه و مرغ گوشتی شده است.

به گفته وی، در بازار آشفته امروز با وجود تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های مسئولین و مدیران قیمت تمام شده نهاده‌ها در استان خیلی بالاتر از قیمت فروش است و این مسئله مشکلات زیادی برای این بخش ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج تصریح کرد:‌ اگرچه مشکلات عدیده‌ای وجود دارد اما تولید، کیفیت و صادرات استان در بخش تولیدات مرغداری‌ها کاهش نیافته است.

وی بدهکاری 420 میلیون تومانی اتحادیه مرغداران کردستان به بانک کشاورزی را مهم‌ترین مشکل اعضای این اتحادیه عنوان و پرورش، تهیه و توزیع جوجه، نهاده‌های دان، سوخت، واکسن، دادن مشاوره تخصصی، دخالت در تعیین و تثبیت قیمت فروش محصولات مرغداری را از جمله اقدامات اتحادیه مرغداران استان برشمرد.

به گفته وی، رفع اختلافات تعاونی‌ها و تشکیل کلاس‌های آموزشی و برگزاری بزرگترین سمینار علمی تخصصی صنعت مرغداری با دعوت اساتید دانشگاه و دامپزشکی کشور در سال‌های 75 تا 77 از دیگر برنامه‌های اتحادیه مرغداران در کردستان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج یادآور شد: بیماری‌های طیور، واردات بی‌رویه مرغ منجمد و آزادسازی صنعت مرغداری به تعبیر دیگر رهاسازی این صنعت، فعالیت‌های این حوزه در استان را با چالش روبه‌رو کرده است.

وی اضافه کرد: ‌شرکت‌های تعاونی مرغداری که اغلب از افرادی با تجربه اما بدون سرمایه تشکیل شده است آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند چراکه شرکت‌های تعاونی مرغداری عضو این اتحادیه که با گرانی روزافزون نهاده‌های طیور مواجه هستند به منظور تامین نقدینگی خویش دست به دامن بانک‌های عامل شده‌اند اما بروکراسی و اجرای مقررات سختگیرانه در بانک‌هانیز بر این مشکلات افزوده است.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج تصریح کرد: تعاونی‌های مرغداری کردستان به دلیل بدهی به بانک‌ها توانایی پرداخت بدهی اتحادیه مرغداران استان را ندارند و موجب وارد شدن آسیب به سرمایه اتحادیه شده‌اند.

نقشی‌زادیان گفت: هر چند اتحادیه مرغداران اسناد و مدارک قانونی دارد و به وسیله آنها به مراجع قضایی مراجعه می‌کند اما چون سند مرغداری‌ها در گرو بانک است بیشتر آنها به علت بدهکار بودن به تملک بانک‌ها در آمده و وصول مطالبات اتحادیه هم از این طریق نیز امکان‌پذیر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج در پایان خواستار‌ اعطای تسهیلات بلاعوض از سوی نهاد ریاست جمهوری برای رفع مشکل مالی اعضای اتحادیه مرغداران کردستان شد و بر توجه به این موضوع تاکید کرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول