اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

صادرات جوجه یک روزه به چین / محصولات استراتژیک را ذخیره‌سازی می‌کنیم

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرار است به زودی جوجه یک‌روزه به کشور چین صادر شود.

صادرات جوجه یک روزه به چین / محصولات استراتژیک را ذخیره‌سازی می‌کنیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، صادق خلیلیان پیش از ظهر امروز در بازدید از مجتمع مرغ لاین بابلکنار شهرستان بابل اظهار داشت: از واگذاری مجتمع مرغ لاین به بخش خصوصی جلوگیری می‌شود.

وی بیان داشت: اینکه گفته می‌شد این مجتمع به بخش خصوصی واگذار می‌شود واقعیت ندارد زیرا این مسئله سبب صدمات زیادی به مجتمع می‌شد و با وجود دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی جلوگیری می‌‌شود و در حوزه دولتی باقی می‌ماند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این مجتمع این ظرفیت را دارد که محصولات آن از نظر گوشت، مرغ و جوجه یک‌روزه به دنیا صادر شود.

خلیلیان درباره تصویب بودجه سال 92 این مجتمع اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مجتمع مرغ لاین یک جایگاه ساختاری در وزارتخانه داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته این مهم محقق شد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این امر هستیم که نه تنها نیازهای داخلی بلکه به فکر صادرات باشیم. به همین منظور هفته گذشته نخستین محصول مرغ لاین وارد بازار کشور شد.

وی با اعلام اینکه تیمی از وزارت جهاد کشاورزی مدتی پیش به کشور چین رفتند و بحث مرغ لاین را مطرح کردند، یادآور شد: قرار است به زودی جوجه یک‌روزه به کشور چین صادر شود تا با پرورش به مرغ گوشتی تبدیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره تولید گندم و انتقاد درباره خودکفایی در بخش تولید گندم، ابراز داشت: در این بخش خودکفا هستیم اما با وجود اینکه قیمت دولتی خرید گندم 420 تومان است و بخش خصوصی بیشتر می‌خرد، تولیدکنندگان بیشتر تمایل به بخش خصوصی برای فروش دارند و ما موظف هستیم، محصولات استراتژیک کشاورزی را ذخیره‌سازی کنیم و تمام تلاش ما این است که برای ذخیره استراتژیکی به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول