اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران:

150 کشور هدف صادراتی ایران است

خبرگزاری فارس: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بازارهای هدف ایران در امر صادرات بیش از 150 کشور است.

150 کشور هدف صادراتی ایران است

رضا توفیقی در حاشیه تجلیل از صادرکنندگان نمونه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون در بیش از سه هزار و 300 ردیف تعرفه کالایی امر صادرات را انجام می‌دهیم و تنوع بازارهای هدف صادرات کشور نشان می‌دهد که ما از تنوع سبد کالایی صادراتی نیز به کشورهای مختلف برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: در شش ماه امسال میزان صادرات غیرنفتی کشور از مرز 21 میلیارد دلار گذشته است که نشان‌دهنده رشد و توسعه کمی و کیفی در حوزه صادرات است.

توفیقی از تقویت تبادل تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه به ویژه عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و خاطر‌نشان کرد: بسیار خوشحال هستیم که صادرات غیرنفتی ما در حال سبقت گرفتن از صادرات محصولات نفتی است و امیدواریم این روند به جایی برسد تا در چاه‌های نفت بسته شده و ذخایر نفتی کشور را حفظ کنیم.

این مسئول اضافه کرد:‌ امروز همه تلاشگران عرصه تولید و صادرات وارد شدند تا دغدغه‌ها و مشکلات نظام اقتصادی برطرف شود چرا که چاره کار حمایت از تولید و صادرات است و به یقین نیز نمی‌توان آمار دقیقی از فعالیت افراد شاغل در این مجموعه را با توجه به تنوع صادرات اعلام کرد.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی کشورمان نیز اغلب مواد اولیه و دستگاه‌های خطوط تولید است و به نظر می‌رسد با دقت نظر و علاقمندی خاص می‌توان با تکیه بر توانمندی‌های داخلی میزان واردات را به حداقل رساند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از رشد صادرات صنعتی استان تا سقف 28 درصد خبر داد و یادآور شد: با توجه به مزیت‌های صادراتی در حوزه صنعتی به نظر می‌رسد این روند رو به صعود باشد و نسبت صادراتی ما به کشورهای پیرامونی نیز به ویژه کشورهای همسایه 79 درصد افزایش نشان می‌دهد.

توفیقی به تأمین 27 درصد منابع ارزی کشور از محل صادرات غیرنفتی در سال 84 اشاره کرد و ادامه داد: این میزان در سال گذشته به 29 درصد و شش ماه نخست امسال به 78 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول