اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهریورماه امسال صورت گرفت

واردات و صادرات 71 میلیون دلار کالا در چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از 71 میلیون دلار انواع کالا در منطقه آزاد چابهار در شهریورماه سال‌جاری صادر و وارد شده است.

واردات و صادرات 71 میلیون دلار کالا در چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزادتجاری- صنعتی چابهار، شهباز یزدانی اظهار داشت: واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 4 میلیون دلار و واردات کالا به سرزمین اصلی (مصوبه هیئت وزیران) بیش از 36 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: جمع صادرات شامل صادرات حاصل از تولید به خارج از کشور و نیز صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی، بیش از یک میلیون دلار اعلام می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: واردات کالای تجاری عادی بند «الف» بیش از 27 میلیون دلار و واردات کالای تجاری بند «ب» بیش از 316 هزار دلار، واردات مواد اولیه برای مصرف در واحدهای تولیدی مستقر در منطقه بیش از 971 هزار دلار و واردات وسایط نقلیه موتوری به منطقه حدود 391 هزار دلار عنوان شده است.

گفتنی است؛ واردات کالا به منطقه آزاد تجاری-صنعتی در این ماه با کاهش و میزان صادرات با افزایش روبه‌رو بوده است.

برپایه این گزارش کالاهای تجاری بند (الف) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می‌شود که سود بازرگانی آنها صفر بوده و در سهمیه منطقه آزاد چابهار محسوب نمی‌شود.

کالاهای تجاری بند (ب) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می‌شود که سود بازرگانی آنها بالای صفر درصد بوده، اما منطقه آزاد چابهار عوارضی از آنها دریافت نکرده و در سهمیه منظور نمی‌شود.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول