اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

فرایند تسهیل صادرات در گمرکات اردبیل امید‌بخش است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: فرایند تسهیل امر صادرات و تجارت خارجی در استان اردبیل آن هم در حوزه گمرکات با امکانات و تجهیزات مناسب امید‌بخش به نظر می‌رسد.

فرایند تسهیل صادرات در گمرکات اردبیل امید‌بخش است

حسین پیر‌موذن همزمان با روز ملی صادرات در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امروزه در بسیاری از کشورها صادرات غیر‌نفتی و به ویژه تکیه 70 درصدی به صادرات فراوری شده در حوزه پتروشیمی و مواد نفتی رونقی مضاعف گرفته است و ضرورت دارد ما نیز در صنایع ثانویه سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهیم.

وی به ذخیره ارزشمند استان در حوزه معادن به ویژه سنگ‌های گرانیت اشاره کرد و یادآور شد: قابلیت استان به ویژه جنوب این خطه در اکتشاف و استخراج معادن بکر و بی‌نظیر است اما از قوانین ضعیفی در حوزه معادن برخوردار هستیم که امکان استخراج معادن وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم توسط بخش خصوصی صورت گیرد ما در صادرات مواد معدنی بسیار موفق خواهیم بود و در حقیقت گمرکات استان به قطب صادرات محصولات معدنی تبدیل می‌شود.

پیر‌موذن با قدردانی از تسهیل در برخی قوانین سابق گمرکات با هدف سهولت امر تجارت گفت: با این تغییر قوانین ترخیص کالا به شکل مطلوب انجام شده و یک روند تسهیل‌گونه را شاهد هستیم.

احداث پایانه صادراتی و سالن‌های سر‌پوشیده به نفع صادرات است

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از تلاش مسئولان استان در احداث پایانه صادراتی در گمرک و ساخت سالن‌های سرپوشیده تخلیه کالاهای وارداتی و صادراتی قدردانی کرد و افزود:‌ در سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم به طوری که اغلب کالاها در محوطه گمرک به صورت آزاد انباشت می‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان داشت:‌ در سفر هفته آینده رئیس مجلس تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان در نشستی با لاریجانی مشکلات و موانع توسعه تجارت خارجی را مطرح کرده و بازگو می‌کنند.

پیر‌موذن تصریح کرد: برای مقابله با تحریم‌های شکننده اقتصادی غرب باید ظرفیت تولید را در این استان افزایش دهیم و با جلب سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از آنها توانمندی‌ها را ارتقا بخشیم.

مسئول بخش خصوصی اقتصاد اردبیل ادامه داد: در سفر اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس مشکلات واحدهای صنعتی استان در بازدید اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که اغلب آنها با مشکل تزریق سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی مواجه بودند که تا حصول نتیجه از طرف نمایندگان استان رفع این مشکلات پیگیری می‌شود.

پیر‌موذن گفت: حمایت از تولید ملی و جبهه اقتصاد داخلی امری ضروری و مهم و تاثیر‌گذار است و در این استان باید به عنوان یک استان کمتر توسعه یافته معافیت‌ها و مشوق‌های حمایتی از تولید و سرمایه‌گذاری انجام شود تا این استان با تکیه بر نیروی جوان و پر‌توان خود بتواند در بخش صنعت نیز به توسعه‌یافتگی حقیقی دست یابد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌اگر می‌خواهیم به جرگه 10 استان برتر کشور از لحاظ اقتصادی و تولید ثروت در افق 1404 برسیم و زمینه حضور بیش از 10 میلیون گردشگر را فراهم آوریم باید زیر‌ساخت‌ها و نیازمندی‌ها به معنای حقیقی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول