اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد همدان:

صادرات کالا با استانداردسازی تولیدات داخلی پایدار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با تأکید بر لزوم استانداردسازی کالاها گفت: صادرات کالا با استانداردسازی تولیدات داخلی پایدار می‌شود.

صادرات کالا با استانداردسازی تولیدات داخلی پایدار می‌شود

فرهاد تیموری امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در تجارت کنونی حاکم در جهان کالایی می‌تواند مسیر رشد و توسعه صادرات را کسب کند که در استانداردسازی و تولید آنها کیفیت‌های مورد پذیرش بازارهای هدف رعایت شود.

وی گفت: باید سیاست‌های حمایت و هدایتی دولت به سمت بهبود مستمر تولیدات داخلی متمرکز شود و مدیریت صنعت و کشاورزی کشور نیز از حالت سنتی و تجربی به سمت مدیریت کیفی مبتنی بر استانداردهای روز اصلاح شود.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در خصوص نقش استانداردسازی در توسعه صادرات پایدار تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آمار صادرات استان در سه سال دولت دهم بالغ بر یک هزار و 497 هزار تن و به ارزش 421 میلیون دلار بوده که سهم کالاهای دارای پروانه استاندارد یک هزار و 314 هزار تن به لحاظ وزنی و 248 میلیون دلار به لحاظ ارزشی بوده است.

وی ادامه داد: در صورتی که صادرات استان در چهار ساله دولت نهم 362 هزار تن به ارزش 246 میلیون دلار بوده که سهم کالای استاندارد استان در دولت نهم 172 هزار تن و به ارزش 87 میلیون دلار بوده است.

تیموری تأکید کرد: این آمار بیانگر این موضوع است که سهم کالای استاندارد صادر شده سه ساله دولت دهم 87 درصد صادرات استان را شامل می‌شود در صورتی که این میزان در چهار ساله دولت نهم 47 درصد بوده است.

وی افزود: این میزان رشد متناسب با رشد استانداردسازی در محصولات تولیدی استان در طی سال‌های فوق است بنابراین به وضوح می‌توان تأثیر استانداردسازی در توسعه صادرات را از آمارهای موجود اثبات کرد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان اظهار داشت: آینده اقتصاد کشور و جهان در گرو تولید با کیفیت و استاندارد خواهد بود و هر چه در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد اهداف پیش‌بینی شده در برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله کشور در زمان کوتاه‌تری قابل دسترس است.

وی تأکید کرد: در این رهگذر، نقش سیاست‌های دولت و تلاش کارآفرینان عرصه صنعت و کشاورزی بسیار مهم و زیربنایی خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول