اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان کفش قم خبر داد

صادرات 100 میلیون دلار کفش از قم

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان کفش قم میزان صادرات کفش ماشینی قم را سالانه حدود 100 میلیون دلار اعلام کرد.

صادرات 100 میلیون دلار کفش از قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مصطفی کرمانی در نشست آشنایی با فرصت‌های تجاری کشور قرقیزستان که با حضور سفیر ایران در قرقیزستان و تجار و صادرکنندگان استان قم برگزار شد اظهار کرد: 230 واحد تولید کفش ماشینی در استان قم در حال فعالیت است که بالغ بر 3 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و 20 هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان تولیدات این واحد‌ها سالانه حدود 80 میلیون جفت کفش است که این میزان هر سال با 20 درصد افزایش مواجه است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان کفش استان قم همچنین میزان صادرات کفش ماشینی قم را حدود 100 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نیمی از این صادرات را از گمرگ قم و مابقی را به وسیله گمرک کشورهای عراق، آذربایجان، گرجستان، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان صادر کرده‌ایم.

کرمانی با بیان اینکه در سال گذشته ما نخستین کنسرسیوم صادراتی کفش ایران را تاسیس کردیم ابراز داشت: این کنسرسیوم با برند «پیکما» و با هشت واحد تولیدی تشکیل شد و اکثر تولیدات واحد‌ها صادراتی است.

وی نخستین اولویت کنسرسیوم صادراتی کفش ایران را بازاریابی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی ذکر کرد و یادآور شد: با فعالیت‌های بازاریابی که سال گذشته انجام دادیم توانستیم اواخر سال گذشته نمایندگی کنسرسیوم را در کشور تاجیکستان فعال کنیم که مقداری کالا نیز از این طریق صادر شده است.

این مسئول عمده‌ترین مشکل صادرات در این بخش را حمل و نقل دانست و گفت: باید مشکلات حمل و نقل رفع شده تا صادرات تسهیل شود و تولیدکنندگان در این بخش با مشکل مواجه نشوند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان کفش استان قم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم بازارهای کشورهای همسایه را از دست ندهیم باید این موانع صادرات از بین برود تا بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی تصریح کرد: با رفع مشکل حمل و نقل، بازاریابی و یافتن اطلاعات لازم در خصوص تعرفه‌ها و قوانین گمرکی و نحوه انتقال پول و سیستم بانکی افزایش صادرات به وی‍‍ژه به کشور قرقیزستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول