اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شورای گچساران در شورای کهگیلویه و بویراحمد:

سهل‌انگاری مسئولان مردم را ناامید می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده شورای اسلامی گچساران در شورای استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم توجه به خواسته‌های مردم گفت: مردم با دیدن سهل‌انگاری و خیانت برخی از مسئولان سرخورده و ناامید می‌شوند.

سهل‌انگاری مسئولان مردم را ناامید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کوکب حاتمی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در نامگذاری ابتدای هر سال‌ توسط مقام معظم رهبری نکته مهمی وجود دارد که در واقع این نامگذاری شناسایی و معرفی زنگ خطری بوده که باید به آن توجه جدی داشت.

وی افزود: نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیانگر این نکته بوده که سرمایه و کار ایرانی امنیت نداشته و تورم وجود دارد، پس باید با عملی کردن این نامگذاری با این زنگ خطر مبارزه کنیم.

حاتمی با بیان اینکه نباید این نامگذاری‌ها در حد شعار باقی بماند، ابراز داشت: ما نباید به خاطر مطرح کردن خود این شعار را سرفصل نامه‌های اداری قرار دهیم بلکه دولت باید بر اساس این نامگذاری با تشکیل ستاد و ارائه راهکار مردم را هدایت کند.

* استفاده از کالاهای خارجی یک فرهنگ شده است

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان و نماینده شورای شهرستان گچساران در شورای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر کوتاه کردن دست واسطه‌ها عنوان داشت: در حال حاضر مصرف کالاهای خارجی به یک فرهنگ تبدیل شده و در زمینه حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی لزوم فرهنگ‌سازی به شدت احساس می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه پایان‌نامه‌های دانشگاهی را باید به سمت و سوی حمایت از تولید ملی هدایت کرد، یادآور شد: در صورت برطرف شدن موانع و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی کالاهای با کیفیت و ارزان وارد بازار شده، تورم از بین می‌رود و در نتیجه اشتغال رونق پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به خواسته‌های مردم، نظارت و دخالت مستقیم سازمان بازرسی و قوه قضائیه را در زمینه نظارت بر عرضه کالاها لازم و ضروری دانست.

حاتمی با اشاره به نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری عنوان داشت: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی و به صورت پیوسته و متناسب با سال‌های گذشته صورت می‌گیرد.

نماینده شورای اسلامی گچساران در شورای کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: اگر در سال جهاد اقتصادی به خوبی عمل می‌کردیم، الگوی اصلاح مصرف جایگاه خود را پیدا می‌کرد در نتیجه از تولید ملی حمایت می‌شد و تولیدات مناسب و مطلوبی در سطح کشور صورت می‌گرفت.

حاتمی گفت: در صورت توجه جدی و برآورده شدن فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری، ایشان به مقوله دیگری می‌پرداختند پس مشخص می‌شود که ما عملکرد خوبی نداشته‌ایم.

وی با انتقاد از عملکرد بعضی از مسئولان در عدم توجه به فرامین اقتصادی رهبری تصریح کرد: برخی از مسئولان مسئول نبوده و احساس مسئولیت نمی‌کنند و بعضی از مدیران نیز مدیر نیستند زیرا یک مدیر باید فرهنگ و هنر مدیریت داشته باشد.

عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه تأکید کرد: مدیران بیشتر به واسطه حزب، جناح و پارتی‌بازی مدیر شده‌اند و بیشتر وقت خود را صرف پر کردن کمبودهای اطراف خود و حامیان خود می‌کنند.

* بازاریان قدیمی گچساران کم‌کار شده‌‌اند

حاتمی ابراز داشت: این نمونه از مدیران به دلیل اینکه خواسته یا ناخواسته در جامعه مطرح هستند، الگوی بسیاری از مردم در جامعه می‌شوند.

وی یکی از دلایل روی ‌آوردن مردم به مسائل مادی و دنیاطلبی را الگو قرار دادن برخی از مسئولان دانست و گفت: این موضوع زنگ خطری بزرگ بوده که در حال حاضر به وضوح در بازار گچساران دیده می‌شود زیرا بازار در دست افراد خاصی قرار گرفته است.

حاتمی یادآور شد: امروز شاهد این قضیه هستیم که بازاریان قدیمی گچساران کم‌کار شده و کنار گذاشته شده‌اند و بازاریان به دلخواه خود قیمت‌گذاری می‌کنند.

وی با اظهار تأسف از اینکه این‌ روزها بعضی‌ از بازاریان برای فروش اجناس خود قسم دروغ می‌خورند، افزود: اعتقادات جامعه نسبت به اوایل انقلاب سست شده است.

عضو شورای شهر دوگنبدان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران اسلامی به خاطر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی تحریم‌های اقتصادی دشمنان را تحمل می‌کنند اما در هیچ شرایطی منفعت‌طلبی گران‌فروشان، کم‌فروشان و محتکران را تحمل نمی‌کنند.

* سرمایه‌گذاری برخی مسئولان در پروژه‌ها جای تأمل دارد

حاتمی با طرح این سئوال که چرا با اینگونه افراد برخورد‌های لازم صورت نمی‌گیرد، هشدار داد: شاید گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار در کوتاه مدت تأثیری نداشته باشد اما در دراز مدت تأثیرگذار خواهد بود.

وی با یادآوری این موضوع که مردم خود را با مسئولان مقایسه می‌کنند، متذکر شد: مردم با دیدن سهل‌انگاری و خیانت برخی از مسئولان فرصت‌طلب سرخورده و ناامید می‌شوند.

نماینده شورای اسلامی گچساران در شورای استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برخی از مسئولان بازاری در پروژ‌ه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که حداقل می‌توان از این افراد پرسید که این سرمایه‌ها را از کجا به دست آورده‌اند.

حاتمی در ادامه گفت: در صورت عدم برخورد مناسب با متخلفان اقتصادی، تناسب جمعیت با تناسب هندسی پیش می‌رود و تناسب خوراک نجومی افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه بدن‌ها رو به تحلیل رفته و تأثیر مستقیم بر روح و روان انسان می‌گذارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول