اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اصناف کشور:

عده‌ای باسودجویی و گرانفروشی‌ 2 میلیون ‌صنف را بدنام کرده‌اند‌

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اصناف کشور‌‌ با تاکید بر اینکه اصناف به کسی گرانفروشی و خیانت نمی‌کنند، گفت: اصناف ما مسلمانند و گران‌فروش در میان آنها نداریم بلکه تنها عده‌ای سودجو عنوان خود را اصناف گذاشته‌اند و گرانفروشی می‌کنند‌.

عده‌ای باسودجویی و گرانفروشی‌ 2 میلیون ‌صنف را بدنام کرده‌اند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم نوده‌فراهانی صبح امروز در هم‌اندیشی روسای مجامع و اتحادیه امور صنفی و فرماندهان حوزه‌های بسیج اصناف سراسر کشور که در هتل محمدرسول الله مشهد مقدس برگزار شد، ضمن محکومیت شدید اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: اهانت به ساحت مقدس پیامبر  (ص) از طرف مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و هم‌پیمانان آنها انجام شد چرا که امروز اسلام‌گرایی در سراسر دنیا درحال گسترش است، بنابراین آنها به دلیل اسلام هراسی دست به چنین اقدامی زدند.

وی افزود: این نشانه ضعف آنها در برابر اسلام است چرا که امروز اسلام جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است و به جزء کشورهای اسلامی، دیگر کشورهای جهان نیز در حال روی آوردن به دین مبین اسلام هستند.

رئیس شورای اصناف کشور در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نه تنها ملت ایران بلکه تمام ملت‌های مسلمان جهان باید بیش از پیش به ترویج معارف و فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت بپردازند، پس تا می‌توانیم جوانان را نسبت به فضائل اهل بیت‌(ع) آگاه کنیم.

وی تصریح کرد: امروز یکی از وظایف ما در برابر این‌گونه هتک‌حرمت‌ها، معرفی بیشتر فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و آگاه نمودن نسبت به فضائل اهل بیت (ع) است؛ در حال حاضر ایران اسلامی در نگاه کشورهای جهان اسلام به عنوان الگویی برای آنها تلقی می‌‌شود.

*هیچ رزمنده‌ای در جنگ با شبهه نمی‌جنگید

فراهانی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ تحمیلی و اراده و رشادت‌های رزمندگان ایران اسلامی، گفت: هشت سال ما دفاع کردیم در حالی که تمام دنیا به نوکری صدام علیه ما بسیج شدند؛ اما غافل بودند از اینکه ما رهبری در این کشور داشتیم که در سراسر دنیا نمونه نداشت پس در عین حال هشت سال دفاع مقدس شاهد هزاران دستاورد بزرگ نیز در پی آن جنگ بودیم.

وی با تاکید براینکه کسی در جبهه با شبهه نمی‌جنگید، تاکید کرد: رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی همه با ایمان قلبی و اعتقاد می‌جنگیدند چرا که می‌دانستند پیروز بوده و موفق میشوند بنابراین با ایمان و اعتقاد قلبی به دفاع می‌پرداختند.

رئیس شورای اصناف کشور یادآور شد: ایجاد ثبات و اقتدار برای ایران از دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور بود، تا پیش از آن کشور ما برای کشورهای غربی خمیرمایه محسوب می‌شد؛ از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان ملت ایران در مسائل ملی بود.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از اباعبدالله بود، تثبیت انقلاب اسلامی و انتقال و ارسال آن به سراسر جهان، تضمین استقلال سیاسی، اقتصادی کشور و پیدا کردن جایگاهی ویژه در سطح دنیا، رشد و شکوفایی بی‌نظیر کشور از لحاظ صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی و شکست برنامه‌های اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه و در توجه شفاف‌سازی حقوق بشر نیز از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای ایران اسلامی است.

فعالیت 7800 اتحادیه و 335 مجمع امور صنفی در کشور

وی درادامه با بیان اینکه در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی تمام تحریم‌ها برای کشور فرصت ایجاد کرده است، اظهار کرد: در چند سال اخیر میان سازمان بسیج اصناف و شورای اصناف تعامل بسیاری خوبی شکل گرفته است؛ در حال حاضر هفت هزار و 800 اتحادیه و 335 مجمع امور صنفی در سطح کشور وجود دارد.

نوده‌فراهانی یادآور شد: اصناف همواره در تمام صحنه‌ها نقش بزرگ و تاثیرگذاری را ایفا کردند به گونه‌ای که به عنوان مثال در بحث قانون هدفمندی یارانه‌‌ها، اصناف با اجرای صحیح و درست این قانون توانستند برگ زرین دیگری برای خود رقم بزنند.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای انقلاب تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی وجود داشته و گام به گام حرکت کرده است، اظهار داشت: امروز در تحریم‌های اقتصادی به سر می‌بریم در حالی که در زمان دفاع مقدس در همه موارد تحریم بودیم و در عین حال نیز به نتیجه‌های مورد نظر و مطلوب توانستیم، برسیم.

در مواجهه با تحریم‌ها باید بسیجی عمل کنیم

رئیس شورای اصناف کشور خاطرنشان کرد: در تحریم باید به یکدیگر کمک کرده و سازماندهی کنیم و برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم، به واقع باید اصناف توجه کنند که در تحریم باید بسیجی عمل کنیم چرا که جنگ اقتصادی از جنگ نظامی و دفاع مقدس کمتر نیست هرچند که می‌توان با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توانیم برنامه‌ریزی درست و قابل اجرایی را برای کشور داشته باشیم.

عده‌ای سودجو با گرانفروشی، اصناف کشور را بدنام می‌کنند

نوده‌فراهانی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برخی گرانفروشی‌ها در سطح کشور، با تاکید بر اینکه اصناف به کسی گرانفروشی و خیانت نمی‌کنند، گفت: اصناف ما مسلمان‌اند و گران‌فروش در میان آن ها نداریم بلکه تنها عده‌ای سودجو عنوان خود را اصناف گذاشتند و گرانفروشی می‌کنند که البته ما هم با این گونه اصناف برخورد جدی می کنیم چرا که عده‌ای با این اقدامات خود بیش از 2 میلیون صنف در کشور را بدنام می‌کنند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول