اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز گلستان:

مسئولان پتروشیمی گلستان برای عقدقرارداد گازرسانی اقدام کنند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت : مسئولان پتروشیمی استان هر چه سریع‎تر برای عقد قرارداد و امورات مربوطه اقدام کنند.

مسئولان پتروشیمی گلستان برای عقدقرارداد گازرسانی اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: پروژه‎های گازرسانی سفرهای استانی هیئت دولت به استان گلستان که برکات و خیرات زیادی را برای استان به همراه دارد در حال حاضر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.   

وی افزود: در سه مرحله سفر رئیس جمهوری به استان هشت مصوبه بزرگ گازرسانی با اعتباری معادل 165 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از آنها نیز به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: در سفر اول دو پروژه مهم گازرسانی به شهر مرزی مراوه‎تپه و 48 روستای مجموعه دهستان دوزین شهرستان مینودشت مصوب شد که گاز شهر مرزی مراوه‎تپه در دهه فجر سال 1389 افتتاح شد که در حال حاضر تمامی شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

سنگدوینی ادامه داد: گازرسانی به 180 روستا و صنایع مسیر خط نیز فراهم شد ضمن اینکه از 48 روستای دهستان دوزین نیز تاکنون تعداد 33 روستا به بهره‎برداری رسیده است.

وی در رابطه با مصوبات سفر دوم اذعان داشت: در مرحله دوم سفرهای استانی نیز دو طرح مهم گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل تا فاصله 15 کیلومتر از خط انتقال و همچنین گازرسانی به شهرک‎ها و نواحی صنعتی مصوب شد که با همت کارکنان گاز گلستان این پروژه‎ها نیز اجرایی شده و در حال حاضر در مرحله اتمام است.

سنگدوینی در خصوص جزئیات مصوبات سفر سوم نیز تصریح کرد: این سفر به نوعی پربارتر از سفرهای قبلی بود و در آن چهار پروژه مهم شامل گازرسانی به 100 روستای شرق استان، اجرای خط انتقال پتروشیمی و شهرک صنعتی اترک، اجرای خط تقویتی جاده قدیم گرگان - کردکوی، احداث ساختمان‎های اداری و پست امداد مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: پروژه گازرسانی به 100 روستای صعب‎العبور شرق استان با برآورد بودجه‎ای در حدود 350 میلیارد ریال نیز برابر برنامه زمانی در دست اجرا است هم‌اکنون گاز حدود هشت روستا افتتاح شده و تعداد 16 روستا در مرحله اجرایی هستند و ان‌شاءالله با فراهم بودن سایر شرایط تا پایان سال 1392 گازدار خواهند شد.

سنگدوینی گفت: سایر مصوبات سفر سوم نیز به جز پروژه پتروشیمی اجرائی شده به طوری که پروژه خط تقویتی جاده قدیم گرگان - کردکوی با 10 درصد پیشرفت و همچنین احداث ساختمان‎های اداری و پست امداد نیز با 15 درصد پیشرفت در حال اجرا هستند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان پتروشیمی استان هر چه سریع‎تر برای عقد قرارداد و امورات مربوطه اقدام کنند تا ان‌شاءالله گازرسانی به بزرگ‎ترین پروژه صنعتی استان انجام پذیرد و بیش از پیش شاهد رشد و توسعه استان باشیم.     

وی یادآور شد: در سه سفر رئیس جمهور گازرسانی به تعداد 413 روستا مصوب شده که تاکنون تعداد 254 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و تعداد 83 روستا در حال اجرا و بقیه در برنامه گازرسانی قرار دارند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول