اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد

همایش وصلت نور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و تازه عروس و دامادهای کمیته امداد، همایش وصلت نور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

همایش وصلت نور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز همایش وصلت ‌نور نوعروسان با حضور مدیرکل کمیته امداد امام کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی فرماندار، رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد و جمعی از خیرین و نوعروسان برگزار شد.

در ابتدای جلسه عبدالمجید فرهادی به تاریخ شروع زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) در اول ذی‌حجه اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوه زندگی این دو بزرگوار عالم در بسیاری از شرایط زندگی ساده و بی‌آلایش بسیار زیبا جلوه‌گر می‌شود که می‌تواند الگوی خوبی برای نوعروسان و تازه دامادها باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین ویژگی زندگی مشترک را قناعت ذکر کرد و گفت: همه زوج‌های جوان در راستای زندگی حضرت علی و فاطمه زهرا قدم بردارند و قناعت به معنای واقعی کلمه که همان راضی بودن به کمترین است را سرلوحه خود قرار دهند.

فرهادی از ویژگی‌هایی که نوعروسان و تازه دامادها باید به آن پایبند باشند را حفظ حجاب در این خصوص عنوان کرد و ادامه داد: در زندگی زناشویی حفظ حرمت خانواده با توجه به امر حجاب برای طرفین میسر خواهد شد و در صورت عدم پایبندی منجر به گناه و دیگر مشکلات عدیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی مشترک تفاهم باید به صورت ریشه‌ای و متقابل باشد و اگر چنین امری در زندگی زناشویی رعایت شود می‌توان گفت که زندگی آن‌ها الگو گرفته از حضرت علی و حضرت فاطمه است.

این مسئول اذعان کرد: درصد اهدایی جهیزیه به نوعروسان حدود 3 هزار و 950 مورد با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری به این استان در سال گذشته بوده است.

فرهادی گفت: در سال جاری 849 مورد کمک جهیزیه به مددجویان و نوعروسان اهدا شد که از این تعداد 617 مورد آن به صورت جهیزیه به نوعروسان و 223 مورد دیگر به عنوان هدیه به داماد با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 706 میلیون میلیون ریال در سرفصل برنامه‌ها قرار گرفته است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد حضور خیرین و متولیان امر ازدواج در این حوزه را خوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار این نهاد از خیرین فقط کمک‌های مالی نبوده بلکه برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود نیازمند آن‌ها در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اندیشه‌ای هستیم.

در این جشن به پنج نفر از نوعروسانی که مهریه آن‌ها در حد نرمال بوده و در مسابقات وصلت نور امتیاز کسب کرده‌اند جوایزی به قید قرعه اهدا شد.

 انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول