اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر:

دانشگاه‎های پیام نور شهرستان‎‎ها کمبود اعضای هیئت علمی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دانشگاه‎های پیام نور در شهرستان‎های استان با کمبود اعضای هیئت علمی مواجه هستند و این کمبود در دانشگاه دشتی بیشتر مشهود است.

دانشگاه‎های پیام نور شهرستان‎‎ها کمبود اعضای هیئت علمی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مهرداد احمدی صبح امروز در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور خورموج اظهار داشت: با وجود اینکه از سال 88 به بعد در دانشگاه‎های پیام نور استان یک رویکرد کیفی داشته‏ایم اما هنوز در زمینه تامین اعضای هیئت علمی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش می‎کنیم با همت و حمایت مسئولین و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی کاستی‎ها در این زمینه مرتفع شود.

احمدی یادآور شد: هم‌اکنون 22 هزار دانشجو در 11 مرکز دانشگاه پیام نور در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند و تلاش ما این بوده است که از حیث توسعه کمی، فضای علمی دانشگاه‎ها را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با شعاری که دارد قرار است از طریق آن به عدالت آموزشی دست پیدا کند افزود: حدود یک میلیون و 150 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و میزان پذیرش کنکور توسط دانشگاه پیام نور در سال 73 به کمتر از 70 هزار نفر می‎رسید این در حالی است که امروز دانشگاه پیام نور در کشور آماده پذیرش 800 هزار نفر دانشجو است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: زمانی افرادی داشتیم که توانایی دسترسی به آموزش عالی را نداشتند اما امروز با وجود دانشگاه‎های علمی کاربردی، آزاد و پیام نور این بستر را فراهم کرده‎اند تا ما بتوانیم آموزش را به خانه‎های مردم بیاوریم و این نقطه شروع خودباوری است.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خامنه‎ای بیان کرد: آموزش عالی ابزاری برای خودباوری است و هر کدام از افراد جامعه دانشگاهی هر وقت کاری را شروع کرده‎اند توانسته‎اند به بهترین نحو ممکن آن را به اتمام برسانند.

احمدی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: آموزش عالی ابزاری برای افزایش کارآفرینی و تولید بوده و این ابزار در دست دانشگاه‎ها است و ما می‎توانیم در سریعترین زمان ممکن و با کمترین وابستگی به هر نیروی خارجی از آموزش عالی به این افق برسیم.

وی خاطر نشان کرد: شاید محور رکود فعلی اقتصادی ما که مقام معظم رهبری هم دوباره در همین موضوع اشاره کردند بحث علمی نبودن خیلی از کارها، فعالیت‎ها و تلاش‎ها است که در حوزه دولت و دانشگاه بوده است و این ابزار علمی بودن در دانشگاه‎ها کمک خواهد کرد تا ما در سطح شهرستان دشتی هم به این باور برسیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با اشاره به پژوهش‌محور بودن برنامه‎ها گفت: زمانی به آن قالب توسعه‌یافتگی دست پیدا می‎کنیم که تمام فعالیت‎هایی که قرار است انجام شود مبنای آن پژوهش باشد.

وی خاطر نشان کرد: آماده همکاری با تمام طرح‎های توسعه‎ای که در قالب طرح‎های پژوهشی تعریف شوند در اسرع وقت و با کمترین هزینه هستیم و این افتخاری برای ما خواهد بود که بتوانیم گام‎هایی در این زمینه برای استان برداریم.

احمدی با بیان اینکه به توسعه آموزش عالی در شهرستان دشتی نیاز داریم، گفت: میراثی که در شهرستان دشتی وجود دارد، میراثی فوق‎العاده قوی و توانمند بوده است و باید در حوزه‎های هنر، ادب و در حوزه مفاهیم قرآنی گام‎های بزرگی برداریم.

وی احداث مسجد در محل دانشگاه پیام نور دشتی را از اولویت‎های این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: از سال تحصیلی آینده در دانشگاه پیام نور دشتی مقطع کارشناسی ارشد راه‎اندازی می‎شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با تاکید بر اینکه کانون‎های علمی باید در دانشگاه دشتی نسبت به گذشته فعالیت بیشتری داشته باشد گفت: افتخار ما در دانشگاه این خواهد بود که بسیج دانشجویی کارهای فرهنگی را در دانشگاه‎ها انجام خواهد داد و شاهد پیشرفت کانون‎های علمی در دانشگاه‎های پیام نور هستیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول