اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری نخستین همایش روان‌شناسی در دانشگاه پیام نور مرکز گرگان

خبرگزاری فارس: نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان با هدف آشنایی دانشجویان با رویکردهای نو در علم روان‌شناسی در گرگان برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش روان‌شناسی در دانشگاه پیام نور مرکز گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ساری امروز در نخستین همایش روان‌شناسی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان در خصوص نقش روان‌شناسی در بهبود روابط خانواده اظهار داشت: خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که از ویژگی‌های خاصی تبعیت می‌کند.

محمد حسن‌زاده مبحث خانواده را یکی از دلنشین‌ترین موضوعات در روانشناسی عنوان کرد و اظهار داشت: خانواده به عنوان یک موضوع کاربردی در روان‌شناسی مطرح است و معتقدیم این نهاد به عنوان نخستین نهاد تربیتی بوده که در آینده به نهادهای رسمی و مراکز آموزشی گسیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس در برخی مواقع کانون تربیتی تلقی نمی‌شوند تصریح کرد: اگر فرزندان در کانون خانواده آمادگی آموزش را فرا نگیرند یقیناً در مدرسه دچار مشکلاتی خواهند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ساری درد تنهایی را یکی از مشکلات جامعه امروز دانست و گفت: با وجود تمام امکانات، رفاه و آسایشی که خانواده‌ها برای خود تامین می‌کنند اما از موضوع تنهایی رنج می‌برند.

حسن‌زاده مهم‌ترین علل درد تنهایی را عوض شدن جای هدف و ابزار در جامعه عنوان کرد و گفت: رایانه و تلفن همراه که به عنوان ابزار ارتباطی شناخته می‌شوند در خانواده‌ها به یک هدف تبدیل شده و این مسئله روزبه‌روز بغرنج‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: در جامعه ما عمیق‌ترین مشکل مردم تنهایی و انزوا است و می‌بینیم روابط اجتماعی برخی افراد با ورود سیستم‌ها و فناوری‌های جدید مخدوش می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ساری اظهار داشت: ماده‌گرایی، مهاجرت، مشکلات اقتصادی، گرفتاری‌های زندگی، همچنین ارتباط فنی و تکنولوژی از عوامل تنهایی بوده اما یکی از مهم‌ترین دلایل آن به روش‌های نامناسب برقراری ارتباطات بین فردی برمی‌گردد که سبب ایجاد شکاف می‌شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول