اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر:

دوری از تجملات آمار طلاق را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: فرهنگ‌سازی و برداشتن تجملات و راه‌های دشوار از پیش روی خانواده‌ها موجب خوشبختی زوج‌های جوان و کاهش آمار طلاق در جامعه می‌شود.

دوری از تجملات آمار طلاق را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن پیوند آسمانی که به مناسبت سالروز ازدواج مبارک و آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: باید با برطرف کردن موانع زمینه ازدواج آسان جوانان را به وجود آوریم زیرا نمی‌توان نیاز جوان به امر ازدواج را بی‌‌پاسخ گذاشت و ارضای نیازهای درونی او را به تاخیر انداخت.

وی افزود: ما وظیفه داریم حداقل امکانات را برای نسل جوان مهیا کنیم تا با برخورداری از شغل مناسب بتوانند تامین معاش کرده و به بهبود شرایط زندگی امیدوار باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: رسانه‌ها از نظر فرهنگی باید تبلیغات مناسبی را داشته باشند چرا که ما در جامعه در حال گذر از سنتی به مدرنیته هستیم و جوان ما در برزخ سنت و صنعت گرفتار شده است.

جمشیدی اهمیت دادن به اخلاق، معنویت و مسایل مذهبی را یادآور شد و افزود: برای اینکه کانون خانواده به کانون مهر و محبت مبدل شود باید در امر ازدواج به خدا توکل کرده و با تدبیر درست زندگی را به پیش برد.

وی جوانان را به یاد گرفتن معیارهای زندگی از حضرت علی (ع) و فاطمه (س) دعوت و عنوان کرد: این الگوها باید با برهان و دلیل تبیین شود تا جوان ما با شور و علاقه بتواند در امر ازدواج گام بردارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اذعان کرد: ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع می‌تواند موجب بقا و استحکام بنیان خانواده شود.

جمشیدی خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی و برداشتن تجملات و راه‌های دشوار از پیش روی خانواده‌ها موجب خوشبختی زوجین و کاهش آمار طلاق در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و علامت سؤال‌های رهبری در مورد سبک زندگی کنونی ‌ابراز داشت: یکی از سئوالات رهبری در سفر اخیر خود به خراسان شمالی علت ازدیاد طلاق در بعضی از مناطق بود که باید در راستای آسیب‌شناسی وضع موجود همه فعالیت کنند.

رضا جمشیدی محبوب‌ترین امر نزد خداوند را ازدواج عنوان کرد و با بیان حدیثی از امام صادق (ع) در این مورد اظهار کرد: هیچ چیز نزد خداوند عز و جل محبوب‌تر از خانه‌ای که با ازدواج آباد شود، نیست.

وی گفت: در ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، پیامبر (ص) از امام اول شیعیان نپرسید که چقدر ثروت‌داری، مهریه دخترم سنگین باشد و... چرا که پیامبر اسلام معنویت و دین امیر‌المؤمنین را ملاک قرار داد هم‌اکنون نیز ما باید دین جوانان را در کفه ترازو قرار دهیم، اگر دین ملاک باشد زندگی بهشت می‌شود.

استاندار بوشهر نیز در مراسم جشن پیوند آسمانی در بوشهر ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج مبارک و آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: زوج‌های جوانی که در این روز ازدواج می‌کنند، باید افتخار کنند که در روزی پیوندشان صورت می‌گیرید که امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در آن روز ازدواجی آسمانی کردند.

فریدون حسنوند افزود: امیر‌المؤمنین برگزیده پروردگار متعال بو‌د که خداوند همتایی همانند حضرت فاطمه‌زهرا (س) را برای ایشان روی زمین خلق کرده بود.

وی ازدواج علی‌ابن‌ابیطالب و حضرت فاطمه‌زهرا (س) را الگویی برای تمام مسلمانان جهان و بشریت عنوان کرد و گفت: در ازدواج باید همتا بودن از لحاظ مقام، منصب دنیوی‌، ثروت و دین را رعایت کرد چرا که ناهمگونی در این امور خود زمینه‌ساز اختلافات هستند.

حجت الاسلام علی‌اصغر کریم‌خانی نیز در مراسم جشن پیوند آسمانی در بوشهر اظهار داشت: اساس زندگی انسان و ازدواج زوج‌های جوان باید بر محور شناخت و آگاهی صورت گیرد.

در پایان این مراسم دو زوج جوان بوشهری به صورت نمادین به عقد هم درآمدند و اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز هدایایی به آنان اهدا کرد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول