اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

فراهم‌کردن امکانات جوانان را به ازدواج ترغیب می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالدران گفت: چنانچه خانواده‌ها سطح توقع‌های خود را پایین بیاورند و مسئولان امکانات لازم از جمله اشتغال، مسکن در جامعه فراهم کنند، جوانان برای تشکیل خانواده بیشتر راغب می‌شوند.

فراهم‌کردن امکانات جوانان را به ازدواج ترغیب می‌کند

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالدران اظهار داشت: ازدواج به‌هنگام و مناسب، جوانان را مقابل آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مصون می‌کند و آنها را به طور قطع در مسیر زندگی سالم قرار می‌دهد.

وی به فرا رسیدن سالروز ازدواج امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف جامعه باید این دو انسان والامقام و فرهیخته را در همه امور سیاسی، فکری و اجتماعی برای خود سرمشق قرار دهند و در هر لحظه از آنها الهام بگیرند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه باید برای رونق گرفتن آیین‌های ازدواج در جامعه تلاش شود خاطرنشان کرد: چنانچه خانواده‌ها سطح توقع‌های خود را پایین بیاورند و مسئولان امکانات لازم از جمله اشتغال، مسکن در جامعه فراهم کنند، جوانان برای تشکیل خانواده بیشتر راغب می‌شوند.

امام جمعه چالدران با اظهار به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن ایام حجةالوداع قرار گرفته‌ایم، بیان داشت: برای اینکه مسلمانان به کرامت و جایگاه شایسته خود در جهان دست پیدا کنند باید آموزه‌ها و سفارش‌های پیامبر اکرم در عید غدیرخم را چراغ راه زندگی خود قرار دهند و به اهمیت این روز بزرگ در تاریخ توجه کنند.

یوسف‌زاده به فضیلت‌های ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و افزود: همه ایام و ماه‌های سال از فضیلت‌های الهی برخوردار هستند ولی بعضی ماه‌ها به دلیل وجود مناسبت‌های ویژه اهمیت متفاوتی دارند که باید در راستای گرامی‌داشت و تبیین آنها برای جوانان گام برداشت.

وی داشتن عنایت ویژه به فرمایشات رهبری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام و انقلاب همه امکانات و نفوس خود را علیه ادیان توحیدی به ویژه اسلام به کار می‌برند باید سخنان رهبری را در همه زمینه‌ها اطاعت کنیم تا به این ترتیب زمینه‌های ظهور فراهم شود.

یوسف‌زاده به دسیسه‌چینی دشمنان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برای اینکه در راستای سرکوب مخالفان، معاندان و مغرضان توفیق مورد انتظار حاصل شود باید همه ملت ایران همچنان حول محور ولایت باقی بمانند چه بسا تاکنون چنین رویکردی را شاهد بوده‌ایم که نمونه نزدیک و روشن آن استقبال مردم خراسان از رهبری در طول روزهای اخیر است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول