اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

ازدواج آسان و مهریه اندک زندگی را مستحکم می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیرانشهر گفت: ازدواج آسان، برگزاری مراسم‌های ساده و مهریه اندک موجب پایداری دین، تحکیم زندگی و دوری از فساد می‌شود.

ازدواج آسان و مهریه اندک زندگی را مستحکم می‌کند

ماموستا مصطفی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) با وجود سادگی بسیار پربرکت بود، اظهار داشت: ازدواج این دو معصوم ثمره خوبی داشت و حاصل این ازدواج فرزندان بزرگوار و امامان بودند که اسلام را زنده نگه داشتند.

وی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را نیز ثمره این ازدواج دانست و افزود: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرزند خلف امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که سبب به وجود آمدن انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شد.

محمودی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها با کم‌کردن توقعات زمینه ازدواج آسان را برای جوانان را فراهم کنند،‌ تصریح کرد: ازدواج آسان، برگزاری مراسم‌های ساده و مهریه اندک موجب پایداری دین، استحکام زندگی جوانان، دوری از فساد و انحرافات در جامعه می‌شود.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه خانواده‌ها نباید در ازدواج مانع‌تراشی کنند، گفت: سخت‌گیری در امر ازدواج خلاف شرع مقدس است و دخالت بی‌مورد خانواده‌ها منجر به طلاق و عدم سعادت فرزندان می‌شود.

وی ادامه داد: ازدواج در فرهنگ اسلامی، پیوندی مقدس است که سبب حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت می‌شود و از آنجایی که آیات و روایات فراوانی بر اهمیت بنیان خانواده و تشکیل زندگی مشترک تاکید می‌کنند، ادامه داد: این امر مقدس، در دین مبین اسلام امری جدی و مسئولیت‌پذیری محسوب می‌شود.

امام جمعه پیرانشهر در ادامه الگوسازی از شیوه ازدواج این دو معصوم بزرگوار در جامعه اسلامی را امری ضروری و مهم دانست و گفت: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل‏ خانواده و جامعه است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت ‏یا انحطاط جامعه تأثیر دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول