اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اماکن عمومی برای مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار ‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این پس باید اماکن عمومی این استان برای مراسم ازدواج به صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

اماکن عمومی برای مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار ‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری عصر سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این استان اظهار کرد: حرف زدن تنها برای جامه عمل پوشاندن به ازدواج جوانان خاصیتی ندارد بلکه در عرصه عمل باید برای جوانان برنامه‌ریزی کرد و برای ازدواج آسان آنها تلاش کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید به سال‌های اولیه انقلاب و تفکر آن دوره برگشت که چگونه ازدواج‌ها صورت می‌گرفت و جوانان خواسته آنچنانی در ازدواج از یکدیگر نداشتند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اینکه آیین‌نامه‌ها را برای گشایش در ازدواج جوانان دستمایه قرار دهیم، کارساز نیست بلکه لازم است راهکارهای عملی برای این کار اندیشیده شود.

صابری ادامه داد: باید جلسات ما برای جوانان خروجی داشته باشد و به همین خاطر لازم است از همه ظرفیت‌ها به خصوص در دستگاه‌های فرهنگی به ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی ازدواج در برهه کنونی را بسیار آسان‌تر از گذشته دانست و گفت: در حال حاضر کسی نیست که ازدواج کرده باشد و در مسکن مهر او را ثبت‌نام نکرده باشند و یا اینکه وام‌های ازدواج کنونی به هیچ وجه در گذشته وجود نداشت.

صابری با تأکید مجدد بر این نکته که ازدواج جوانان با آیین‌نامه محقق نمی‌شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قدمی در این راستا برداریم، لازم است جوانان را کمک کنیم و یکی از راه‌های کمک کردن این است که برای نمونه فضاهای اداری را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند بدون پرداخت وجهی مراسم ازدواج خود را در آن اماکن برگزار کنند.

این مسئول با ذکر این سخن که باید برخی رسوم غیر ضرور و احیانا دست و پاگیر برداشته شوند، عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به خوبی فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های اداری این استان خواست تا در زمینه تهیه و تدارک اماکن برگزاری مراسم ازدواج بدون دریافت هرگونه مبلغی با زوج‌های جوان همکاری کنند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول