اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

سن ازدواج باید کاهش پیدا کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: سن ازدواج باید در سال‌های آتی کاهش پیدا کند و در این باره همه مسئولان تلاش جدی کنند.

سن ازدواج باید کاهش پیدا کند

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر به مناسبت روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: سن ازدواج در شرایط کنونی در حال افزایش است و باید در راستای کاهش سن ازدواج برنامه‌ریزی شود و نهادهای تأثیرگذار تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: سن ازدواج در شهرهای کوچک کمتر و در شهرهای بزرگ بیشتر افزایش یافته است ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه است افزایش سن ازدواج در شهرهای کشور است که امری خطرناک است و باید برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

سلیمانی تأکید کرد: احادیث زیادی درباره ازدواج جوانان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها حدیثی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید« ازدواج سنت من است و هرکس به این سنت رغبتی نشان ندهد از من نیست» و لفظ از من نیست به معنی مسلمان نبودن است.

وی با اشاره به اینکه انسان با ازدواج به بلوغ فکری می‌رسد، تاکید کرد: پیوند آسمانی ازدواج باید در جامعه رونق بیشتری داشته باشد و به این دلیل همه باید در این باره دقت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر تأکید کرد: در شرایط کنونی رسوم دست و پاگیر و توجه زیاد به تجملات باعث شده سن ازدواج به شدت افزایش پیدا کند و به این دلیل باید در این باره فرهنگ‌سازی شود و مردم از سخت‌گیری‌های بی‌مورد دست بردارند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های ازدواج را خداوند تضمین تامین داده است، افزود: طبق آیات و احادیث معتبر مخارج ازدواج را خداوند تامین می‌کند و هیچ کس نباید به دلیل مخارج ازدواج از آن سرباز زند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه مردم باید ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهند، تاکید کرد: باید در راستای ترویج ازدواج آسان و کم هزینه در جامعه فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول